ماده ‌١٨٧ مكرر برنامه،عاملی برای جلوگیری ازبیكاری فارغ‌التحصیلان حقوق است

عضو كمیسیون قضایی مجلس:
ماده ‌١٨٧ مكرر برنامه،عاملی برای جلوگیری ازبیكاری فارغ‌التحصیلان حقوق است
نماینده‌ی مردم ارومیه در خانه ملت، استفاده از دارندگان لیسانس حقوق زیر نظر موسسات حقوقی را طبق ماده‌ی 187 مكرر برنامه‌ی پنجم در كاهش هزینه‌ی حق وكالت و بیكاری فارغ‌التحصیلان این رشته موثر دانست.
حجت‌الاسلام سیدسلیمان ذاكر ارائه‌ی مجوز به موسسات حقوقی برای استفاده از خدمات فارغ‌التحصیلان رشته‌ی حقوق را كاری مناسب دانست و به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در واقع باید به هر نحو به رفع بیكاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف و مشغول به كار شدن آنها كمك كنیم.
وی بند یك ماده‌ی 187 مكرر برنامه‌ی پنجم توسعه‌ را عامل اشتغالزایی و جلوگیری از بیكاری دارندگان مدرك لیسانس حقوق دانست و افزود: طبق این ماده اگر به دو مرجع فعلی كشور یعنی امور مشاوران قوه‌ قضاییه و كانون وكلا كه اقدام به اعطای پروانه‌ی وكالت می‌كنند، مرجع سوم دیگری اضافه شود، این مساله تاثیر زیادی در كاهش بیكاری فارغ‌التحصیلان این رشته خواهد داشت.
عضو كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اعلام نظر مثبت خود در مورد این ماده گفت: البته قبول دارم كه در ابتدای شروع به كار دارندگان مدرك لیسانس حقوق تحت تاثیر موسسات حقوقی برای حضور در دادگاه‌ها و به دست‌گیری دعاوی مردم با مشكلاتی همراه خواهد بود، اما این افراد یك سال دوره‌ی كارورزی را طی خواهند كرد و بعد مشغول كار می‌شوند به همین دلیل برای آنها و حتی جامعه هم این اقدام خوب خواهد بود.
وی در پایان حضور این افراد به عنوان وكیل در دادگاه‌ها را در كاهش هزینه حق‌الوكاله‌ها و كاهش بیكاری تعدادی از فارغ‌التحصیلان بیكار موثر دانست.

7 آذر 1389 8:55
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟