ایجاد پارك علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشكی تهران

ایجاد پارك علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشكی تهران
رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران از تخصیص ردیف بودجه مستقل برای ایجاد پارك علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشكی تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه علوم پزشكی تهران، دكتر محمد باقر لاریجانی در مراسم تقدیر از دستیاران و گروه‌های تخصصی حائز رتبه‌های برتر آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت كه در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: كسب 42 درصد رتبه‌های برتر مراكز تحقیقاتی كشور توسط دانشگاه علوم پزشكی تهران، محصول تلاش محققان و اندیشمندان این دانشگاه است.
وی با بیان این كه دانشگاه علوم پزشكی تهران نقش ویژه‌ای در تولیدات علمی كشور دارد، افزود: 45 درصد مقالات «مدلاین» و 30 درصد مقالات ISI مربوط به این دانشگاه است. دانشگاه علوم پزشكی تهران با برخورداری از 77 مركز تحقیقاتی، سه مركز رشد مصوب و 42 مجله علمی كه از این تعداد 9 مجله در ISI و «مدلاین» و 18 مجله در اسكوپوس نمایه می‌شود، یكی از بزرگترین مجموعه‌های پژوهشی دانشگاهی را فراهم كرده است.
لاریجانی با بیان این‌كه تولید بیش از سه هزار و 300 مقاله علمی و یك هزار و 500 پروژه تحقیقاتی در سال در دانشگاه علوم پزشكی تهران ظرفیت بزرگی در حوزه پژوهش كشور به شمار می‌رود، افزود: میزان ارجاع به مقالات تولیدی این دانشگاه در اسكوپوس، سه هزار و 800 بار بود كه اكنون این رقم به حدود 45 هزار استناد رسیده و در حقیقت دانشگاه علوم پزشكی تهران با 49 H index یكی از شناخته شده‌ترین موسسات علمی منطقه است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه با اشاره به نقش مراكز رشد این دانشگاه در ایجاد فناوری‌های نوین گفت: برای تبدیل ایده به فناوری زمینه‌های بسیاری در دانشگاه وجود دارد كه نمونه موفق آن فعالیت مراكز رشد دارویی و تجهیزات پزشكی است.
لاریجانی با اعلام تخصیص ردیف بودجه مستقل برای ایجاد پارك علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: باید برای ایجاد مراكز رشد، شركت‌های دانش بنیان و پارك‌های فناوری تلاش كرده و مسیر توسعه فناوری‌های نوین را در كنار سایر رسالت‌های آموزشی، پژوهشی و ارایه خدمات دنبال كنیم.

6 آذر 1389 13:55
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟