تخلف وزارت نفت، شهرداری تهران و 11 دستگاه دیگر در استخدام نیروهای شركتی

رئیس سازمان كار استان تهران خبر داد:
تخلف وزارت نفت، شهرداری تهران و 11 دستگاه دیگر در استخدام نیروهای شركتی
رئیس سازمان كار و امور اجتماعی استان تهران با تأكید بر اینكه دستگاه‌های دولتی موظف به انعقاد قرارداد مستقیم با كاركنان خود هستند، گفت: هم‌اكنون حدود 5 هزار نیروی شركتی در دستگاه‌های دولتی مستقر در تهران مشغول به فعالیت هستند.
علیرضا مظهری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص نیروهای شركتی در دستگاه‌های اجرایی استان تهران، اظهار داشت: پس از ابلاغ مصوبه ریاست جمهوری مبنی بر عقد قرارداد مستقیم ارگان‌های دولتی با كارگران شركتی طی ماه‌های اخیر، 63 دستگاه اجرایی در استان بازرسی و نظارت شدند و فرم اطلاعات پرسنل برای آنها ارایه شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد دستگاه‌ 50 دستگاه اجرایی همكاری لازم را داشتند و 13 دستگاه اجرایی در استان تهران در این زمینه همكاری نكردند كه سازمان كار از طریق واحد بازرسی كار وارد این موضوع خواهد شد.
رئیس سازمان كار استان تهران با بیان اینكه 50 درصد دستگاه‌های مستقر در تهران كه همكاری داشتند به صورت كامل مصوبه دولت در خصوص عقد قرارداد مستقیم با كارگران را اجرایی كردند، گفت: در میان این دستگاه‌ها اداره كل راه و ترابری و سازمان كار و امور اجتماعی، مركز آمار ایران، گمرك ایران، سازمان حمایت از مصرف كنندگان و حمایت‌كنندگان، اداره تامین اجتماعی شرق تهران، جمعیت هلال احمر، محیط زیست تهران، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری تهران مصوبه دولت را اجرا كردند.
مظهری با اشاره به اینكه نزدیك 5 هزار نیروی شركتی در دستگاه‌ها وجود دارند، تصریح كرد: در برخی دستگاه‌های اجرایی نیز بخشی از مفاد این مصوبه به طور كامل اجرایی نشده است كه شامل موسسه استاندارد ایران و تحقیقات صنعتی، مركز پزشكی امام حسین و دانشگاه علوم پزشكی تهران می‌شود.
وی افزود: شهرداری تهران، وزارت نیرو و نفت و ارگان‌های وابسته به این وزارتخانه‌ها این مصوبه را تاكنون اجرا نكرده‌اند.
رئیس سازمان كار و امور اجتماعی تهران تصریح كرد: برخی دستگاه‌ها مانند بانك‌ها اظهار می‌كنند كه شامل این مصوبه نمی‌شوند.
به گفته مظهری طبق مصوبه دولت و بخشنامه وزارت كار و امور اجتماعی سازمان كار نیز موظف است این موضوع را در ادارات اجرایی تهران پیگیری كند و دستگاه‌هایی كه این قانون را اجرا نكنند تخلف كرده‌اند.
وی ادامه داد: در صورتی كه دستگاه‌های اجرایی استان تهران از اجرای این مصوبه ممانعت كنند اطلاع‌رسانی شفاف‌تر برای مردم انجام خواهد شد.
رئیس سازمان كار و اموراجتماعی همچنین خواستار اجرای این مصوبه توسط تمام دستگاه‌های اجرایی تهران شد و گفت: این موضوع نیز از سوی استانداری در حال پیگیری برای اجرای كامل است.

6 آذر 1389 13:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟