ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به فارغ‌التحصیلان برای اداره بنگاه‌های اقتصادی

وزیر تعاون خبر داد:
ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به فارغ‌التحصیلان برای اداره بنگاه‌های اقتصادی
وزیر تعاون تشكیل نهادهای مالی و سرمایه‌ای در بخش تعاون را از جمله رویكردهایی ذكر كرد كه با مشاركت عمومی میسر می‌شود.
محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون ایسنا گفت: تشكیل شركت سرمایه‌گذاری بخش تعاون با توجه به ظرفیت بانك توسعه تعاون، می‌تواند زمینه مشاركت آحاد مردم در فعالیت‌های پولی و مالی و عرصه‌های اقتصادی را تقویت كند.
وی اضافه كرد: گشایش و آغاز به كار شركت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در آینده بسیار نزدیك و با حمایت بانك توسعه تعاون و حضور شركت‌های تعاونی اتفاق خواهد افتاد.
وزیر تعاون درباره آخرین وضعیت ساماندهی تعاونی‌های اعتبار نیز به این جمله اشاره كرد: جلسات مشترك وزارت تعاون و بانك مركزی تا حصول نتیجه نهایی و پاك و زلال كردن بستر تعاونی‌ها كماكان ادامه دارد.
عباسی در ادامه درباره برنامه وزارت تعاون برای حمایت از فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی اظهار كرد: به منظور حمایت از كارجویان و معرفی و جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مراكز كسب و كار، آموزش‌های حرفه‌ای لازم را پیش‌بینی كرده‌ایم كه در قالب واحدهای مشاوره و كارآفرینی ارائه می‌شود تا فارغ‌التحصیلان توان لازم برای اداره یك بنگاه اقتصادی را به دست آورند.
وی گفت: تهیه و ارائه طرح‌های توجیهی برای ایجاد اشتغال توسط جوانان جویای كار باید مورد حمایت مالی بانك‌ها قرار بگیرد تا افراد با اعتماد و انگیزه بیشتری در فعالیت‌های جمعی و اقتصادی حضور پیدا كنند.
وزیر تعاون در پایان كسب مقام اول تعاونی‌های بانوان استان گلستان در كشور را نشانگر اراده، توانمندی و برجستگی كار زنان در قالب تشكل‌ تعاونی دانست و از حمایت مالی وزارت تعاون به منظور تاسیس و تقویت هر چه بیشتر تعاونی‌های زنان سراسر كشور خبر داد.

6 آذر 1389 10:38
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟