آینده شغلی نخبگان باید مورد توجه قرار گیرد

آینده شغلی نخبگان باید مورد توجه قرار گیرد
سهراب‌پور با اشاره به برنامه‌های خود در بنیاد ملی نخبگان گفت: برای آینده شغلی و كار نخبگان نیز باید برنامه‌ریزی شود.
به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری فارس، سعید سهراب‌پور قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین مسابقات ملی طراحی و ساخت اسباب‌بازی در جمع خبرنگران با اشاره به برنامه‌های خود در بنیاد ملی نخبگان گفت: با توجه به تأكیدات مقام معظم رهبری روی مسئله نخبگان، باید به این عزیزان توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: البته بنیاد ملی نخبگان به این افراد خدمات مختلفی ارائه كرده است، اما تا حدی باید این میزان حمایت‌ها و خدمات باید بیشتر و وسیع‌تر شود.
قائم مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: هم اكنون به خیلی از نخبگان كمك می‌شود و بسیاری از نخبگان مورد حمایت قرار می‌گیرند، اما باید آینده این افراد را نیز مد نظر قرار داد و برای آینده نخبگان نیز برنامه‌ریزی شود.
وی گفت: عده‌ای از نخبگان برای ادامه تحصیل از كشور خارج می‌شوند و در همان جا می‌مانند زیرا كه از آینده خود در داخل كشور بی‌اطلاع هستند و نسبت به پیدا كردن شغل و فعالیت مناسب در كشور نگران هستند.
سهراب‌پور افزود: ما باید به آینده نخبگان اهمیت دهیم و یكی از محل‌هایی كه نخبگان می‌توانند در آن فعال شوند، دانشگاه‌ها هستند، اما باید بدانیم كه دانشگاه‌ها هم ظرفیت‌های محدودی دارند و نمی‌توانیم همه نخبگان را در دانشگاه‌ها جذب كنیم.
وی اضافه كرد: به همین دلیل باید به دنبال مراكز تحقیقاتی به نحوی وابسته به دانشگاه‌ها باشیم تا بتوانیم نخبگان را در این مراكز جذب كنیم زیرا خاستگاه فعالیت نخبگان مراكز علمی و تحقیقاتی است و باید محیط‌های علمی برای نخبگان ایجاد كنیم.
سهراب‌پور گفت: همچنین باید ارتباطات را با نخبگانی كه در خارج از كشور هستند بیشتر كنیم و آن‌ها را باید به نوعی امیدواری كنیم كه در مراكز علمی داخلی فعالیت كنند.

5 آذر 1389 8:29
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟