دستگیری عامل كلاهبرداری از 200 متقاضی تسهیلات بانكی در اسلامشهر

دستگیری عامل كلاهبرداری از 200 متقاضی تسهیلات بانكی در اسلامشهر
سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی اسلامشهر گفت: فردی كه با راه‌اندازی یك مركز درباره اعطای تسهیلات بانكی از 200 نفر كلاهبرداری كرده، توسط مأموران انتظامی این شهرستان دستگیر شد‌.
به گزارش خبرگزاری فارس از كرج به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان تهران،علی قشقایی افزود: درپی دریافت شكایت‌هایی مبنی براینكه شخصی با راه‌اندازی یك مركز درباره اعطای تسهیلات بانكی از قبیل ازدواج، فنی و حرفه‌ای، خودرو و خرید كالا مشغول به فعالیت به صورت غیر قانونی است.
وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد متهم از شهروندان برای ثبت‌نام و پرداخت وام مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت می‌كند و با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به این شكایات در دستور كار ویژه ماموران مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر قرار گرفت‌.
این مسئول افزود: اكیپی از مأموران به منظور شناسایی و دستگیری متهم با انجام اقدامات اطلاعاتی به صورت شبانه روزی موفق شدند كلاهبردار را در اسلامشهر هنگامی كه در دفتر كارش در حال كلاهبرداری از زنی بود، در عملیاتی ضربتی دستگیر كنند‌.
قشقایی تصریح كرد: متهم دستگیرشده به نام «آرش» 35 ساله در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به كلاهبرداری گفت كه به دلیل اعتیاد به موادمخدر و تأمین هزینه‌های آن اقدام به كلاهبرداری كرده است‌.
این متهم در تشریح نحوه و شگرد كلاهبرداری‌های خود اذعان داشت: حدود شش ماه است در غالب شركت صوری و جعلی درباره ارائه تسهیلات بانكی اقدام كرده است.‌
وی ادامه داد: بابت تهیه وام مبلغ 2 میلیون تا 8 میلیون ریال بیعانه از متقاضیان دریافت می‌كردم و در این مدت موفق شدم از حدود 200 نفر به همین شیوه كلاهبرداری كنم.
قشقایی خاطرنشان كرد: با تحقیقات انجام شده تاكنون 100 نفر از شاكیان پرونده شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد و متهم با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شده است‌.

6 آذر 1389 10:5
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟