كارگران ساختمانی دارای كارت مهارت بیمه می‌شوند

رئیس تامین اجتماعی فریدونكنار:
كارگران ساختمانی دارای كارت مهارت بیمه می‌شوند
رئیس تامین اجتماعی فریدونكنار گفت: كارگران ساختمانی دارای كارت مهارت بیمه می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونكنار، محمدعلی نصیری شب گذشته در جمع خبرنگاران از فعالیت كارگران منطقه در حدود 3 هزار كارگاه كار در سطح این شهرستان خبر داد.
نصیری اظهار داشت: تعداد كارگاه‌های فعال در شهرستان فریدونكنار كه پرداخت حق بیمه دارند یك‌هزار و 634 كارگاه، تعداد كارگاه‌های پیمان 365، نیمه فعال 719 و در مجموع 2هزار و 718 كارگاه است.
وی بیان داشت: 7هزار و 269 نفر بیمه شده‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی شهرستان فریدونكنار هستند كه از تعهدات ما استفاده می‌كنند.
نصیری ادامه داد: تكریم ارباب رجوع و تعامل با كارفرمایان، پرداخت مابه‌التفاوت بازنشستگان بازماندگان و از كار افتادگان به میزان 6 درصد، صدور احكام حقوقی جداگانه بر هر یك از بازنشسته‌ها، از كارافتاده‌ها و بازماندگان و انجام به موقع تعهدات به مخاطبان سازمان و ارتباط با نهادهای دولتی از جمله مهمترین اقدامات دو ماه گذشته بوده است.
وی افزود: در بخش كوتاه مدت حمایت در برابر حوادث بیماری‌ها و بارداری، مقرری بیمه بیكاری، غرامت دستمزد ایام بارداری و یا بیماری، پرداخت هزینه وسایل كمك پزشكی و كمك هزینه كفن و دفن اجرایی ‌شد.
به گفته نصیری كارگرانی كه در كار ساختمانی مشمول مقررات خاص بیمه‌ای هستند و در فعالیت‌های ساختمانی مشغول هستند می‌توانند با ارائه كارت معتبر مهارت و مدارك لازم مشمول مقررات تامین اجتماعی قرار بگیرند.
وی گفت: كارفرمایان باید با بازرسان تعامل داشته باشند و برای پیشگیری حوادث و بیماری‌ها ضوابط ایمنی و بهداشتی را رعایت كند.
نصیری با بیان اینكه اطلاعات مربوط به كاركنان و فهرست حقوق و مزایای آنها را به درستی و به موقع به سازمان ارائه كند، اظهار داشت: اعلام حوادث و بیماری و رویدادهایی كه در ارتباط با كار برای كارگران پیش آمده باید تا سه روز به سازمان تأمین اجتماعی اعلام شود.
رئیس تامین اجتماعی شهرستان فریدونكنار خاطرنشان كرد: بیمه در بخش باربران معافیت بیمه‌ای هستند و بعضی كارگاه‌های از كمك دولت استفاده می‌كنند.

3 آذر 1389 9:45
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟