براساس برنامه پنجم، دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به كاهش هزینه، نیروی انسانی و تصدی‌گری اقدام كنند

سرپرست معاونت اجتماعی وزارت رفاه:
براساس برنامه پنجم، دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به كاهش هزینه، نیروی انسانی و تصدی‌گری اقدام كنند
سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به رویكرد پیشرفت در برنامه پنجم گفت: با توجه به ضرورت‌ اصلاح ساختار صندوق‌ها، برای برون‌رفت از وضع موجود احكام خوبی را در برنامه پنجم پیشنهاد كردیم.
به گزارش سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صمداله فیروزی در همایش ملی مدیران ستادی و استانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی به شاخص‌های عدالت اقتصادی و اجتماعی، در تدوین احكام برنامه پنجم در حوزه رفاه و تامین اجتماعی اشاره كرد و گفت: احكام حوزه بیمه‌های اجتماعی، درمانی و حمایتی برنامه پنجم، به نحوی تدوین شده تا صندوق‌ها بتوانند به حیاتشان ادامه دهند.
وی در تشریح احكام پیش‌بینی شده در برنامه گفت: در ماده 30 برنامه پنجم، بر استفاده از روش‌های نوین در ارائه خدمات صندوق‌های مختلف تاكید و مقرر شده است كه دستگاه‌های اجرایی براساس اساسنامه دولت نسبت به كاهش هزینه‌ها و نیروی انسانی و نیز كاهش تصدی‌گری اقدام كنند.
فیروزی تعیین «مشاغل سخت و زیان‌آور» و «نظام امتیازبندی بازنشستگی» را از جمله احكام پیش‌بینی شده در برنامه خواند و اضافه كرد: یكی از مواردی كه اثرات زیادی بر مصارف صندوق تامین اجتماعی در حوزه بیمه و بازنشستگی گذاشته، مشاغل سخت و زیان‌آور است كه در احكام یادشده، این موضوع مورد بازنگری قرار گرفت.
وی قرار گرفتن بیمه مكمل درمانی و اجتماعی در حوزه وزارت رفاه را برای بازنشستگان مفید خواند و اظهار كرد: با توجه به این كه در گذشته بیمه‌های مكمل در اختیار حوزه بیمه تجاری بود، پیشنهاد كردیم كه این بیمه در هر دو بخش درمان و اجتماعی در اختیار وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار گیرد.
فیروزی طرح پزشك خانواده را در ارتقاء سطح سلامت جامعه از جمله فعالیت‌های مهم در حوزه درمان یاد كرد و افزود: با توجه به اشكالات عدیده‌ای كه در حوزه درمان وجود دارد و هزینه زیادی كه این موضوع، به سبد سلامت خانوار تحمیل می‌كند، بنابراین، با همكاری دو وزارتخانه رفاه و بهداشت، طرح پزشك خانواده به عنوان یك خواسته تاریخی به صورت پایلوت در حال انجام است.
وی در پایان ابراز امیدواری كرد: با اجرای صحیح طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع، شاهد ارتقاء سطح سلامت جامعه باشیم.

2 آذر 1389 13:36
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟