مشاغل سخت و زیان آور در برنامه پنجم توسعه مشخص می‌شوند

سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی:
مشاغل سخت و زیان آور در برنامه پنجم توسعه مشخص می‌شوند
سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی تعیین مشاغل سخت و زیان آور و نظام امتیازبندی بازنشستگی را از جمله احكام پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه خواند.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا، صمداله فیروزی با اشاره به شاخص های عدالت اقتصادی و اجتماعی در تدوین احكام برنامه پنجم در حوزه رفاه و تامین اجتماعی گفت: احكام تدوین شده حوزه بیمه های اجتماعی، درمانی و حمایتی برنامه پنجم به نحوی برنامه ریزی شده است كه صندوق ها بتوانند به حیاتشان ادامه دهند.
سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی در تشریح  احكام پیش بینی شده در برنامه نیز اظهار داشت: در ماده 30 برنامه پنجم بر استفاده از روش های نوین در ارائه خدمات صندوق های مختلف تاكید و مقرر شده كه دستگاه های اجرایی بر اساس اساسنامه دولت نسبت به كاهش هزینه ها، نیروی انسانی با كاهش تصدی گری اقدام كنند.
فیروزی تعیین مشاغل سخت و زیان آور و نظام امتیازبندی بازنشستگی را از جمله احكام پیش بینی شده در این برنامه خواند و افزود: یكی از مسائلی كه بیمه و بازنشستگی اثر بسیار زیادی در مصارف صندوق تامین اجتماعی گذاشته مشاغل سخت و زیان آور است كه در احكام این را مورد بازنگری قرار دادیم.
وی قرار گرفتن بیمه مكمل درمانی و اجتماعی درحوزه وزارت رفاه و تامین اجتماعی را برای بازنشستگان مفید خواند و اظهار داشت: با توجه به اینكه در گذشته بیمه های مكمل در اختیار حوزه بیمه تجاری بود پیشنهاد كردیم كه این بیمه در هر دو بخش درمان و اجتماعی در اختیار وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار گیرد كه برای بازنشتگان مفید باشد.
فیروزی طرح پزشك خانواده را در ارتقاء سطح سلامت جامعه از جمله كارهای بزرگ درحوزه درمان یاد كرد و اظهار داشت: با توجه به اشكالات عدیده ای كه در حوزه درمان وجود دارد و این حوزه هزینه زیادی را در سبد سلامت خانوار از خود به جای می گذارد لذا با همكاری وزارتخانه های رفاه و بهداشت طرح پزشك خانواده به عنوان یك خواسته تاریخی به صورت پایلوت در حال انجام است.
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی وی در ادامه افزود: امیدوارم با اجرای درست طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع ما شاهد ارتقاء سطح سلامت جامعه باشیم.

2 آذر 1389 14:8
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟