كارآموزان جدید فنی و حرفه‌ای گواهینامه 5 ساله در یافت می‌كنند

مدیركل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:
كارآموزان جدید فنی و حرفه‌ای گواهینامه 5 ساله در یافت می‌كنند
مدیركل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: به‌زودی برای كارآموزان جدید فنی و حرفه‌ای، گواهینامه مهارت كار پنج ساله صادر می‌شود.
محمدعلی زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: اداره كل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با 53 مركز ثابت و 23 مركز در پادگان‌ها، 9 مركز در زندان‌ها، سه مركز در جهاد دانشگاهی و 800 واحد آموزشی، نخستین مركز فنی و حرفه‌ای در كشور است كه توانسته 194 میلیون ساعت آموزش را به كارآموزان ارائه دهد.
وی اضافه كرد: از این میزان 12 میلیون ساعت با گروه‌های مورد هدف دولتی بوده كه 30 درصد شاغلین را شامل شده و نیز در همین راستا 25 درصد فارغ‌التحصیلان و 11 درصد كارجویان روستایی را هم آموزش داده‌اند.
زارع تصریح كرد: در سال گذشته هشت مركز كارگاه صنعتی ایجاد شد كه 30 در‌صد كارآموزان مشغول به كار شدند.
وی با بیان اینكه آزمون فنی و حرفه‌ای 75 درصد عملی و 25 درصد نظری است، افزود: به‌زودی گواهینامه پنج ساله برای كسانی كه دوره كلاس‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند، صادر می‌شود كه در صورت تمام شدن دوره پنج ساله، در صورت تمدید مجوز باید دوره‌های جدید همان رشته گذرانده شود تا مجوز، تمدید و مدرك ارتقای جدید صادر شود.
مدیركل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینكه گواهینامه مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای در گذشته به صورت 10 ساله صادر می‌شد، گفت: به منظور ارتقای سطح مهارت‌ها صدور گواهینامه از 10 سال به پنج سال كاهش پیدا كرده است.
وی در ادامه افزود: در استان اصفهان 15 رشته صنعت ساختمان و 3 هزار پروانه اشتغال صادر شده كه 50 درصد در جهت ایجاد نظام جامع مهارتی صورت گرفته است.
زارع با اشاره به همكاری مركز جامع علمی كاربردی و آموزش و پرورش با فنی و حرفه‌ای خاطرنشان كرد: هر‌كس كار مهارتی را انجام دهد گواهینامه مهارت كار دریافت می‌كند كه در استان تلاش می‌شود این امر نهادینه شود.
وی در ادامه به شعار هر كارگاه یك آموزشگاه اشاره كرد و گفت: بحث قدیمی استاد و شاگردی در این مباحث تغییر یافته و صدور مجوز كسب و گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای اصناف و كارخانجات تاكنون برای بسیاری از واحدها عملیاتی شده است.
مدیركل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان داشت: در شش ماهه نخست سال ‌جاری تاكنون 234 شغل برای 156 نفر ایجاد شده كه این امر از اقدامات مهم اداره كل فنی و حرفه‌ای بوده است.

2 آذر 1389 13:36
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟