هنرمندان صنایع دستی برای 134 رشته مجوز گرفته‌اند

از ابتدای سال تا كنون،
هنرمندان صنایع دستی برای 134 رشته مجوز گرفته‌اند
معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امسال برای 134 رشته‌ی صنایع دستی از میان 245 رشته‌ی كددار، مجوزهای سه‌گانه صادر شده است. درحالی‌كه در پنج سال گذشته، این مجوزها فقط برای 194 رشته صادر شده بود.
تهمینه دانیالی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش صنایع دستی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: در گذشته، بیش از 300 رشته‌ی صنایع دستی شناسایی شده بودند كه به 245 رشته كد داده شده است و معمولا مجوزها براساس این كدها صادر می‌شود.
او ادامه داد: این 245 رشته‌ی كددار در بانك اطلاعاتی كه حدود پنج سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد، ثبت شده‌اند و در طول این پنج سال برای 194 رشته از میان 245 رشته‌ی كددار تقاضای دریافت مجوز داشتیم كه براساس این تقاضاها فعالان صنایع دستی شناسایی شدند. از ابتدای سال 1389 تا كنون نیز برای 134 رشته تقاضای مجوز داشته‌ایم كه این نشان‌دهنده‌ی رشد است.
دانیالی گفت: امسال برای 134 رشته از 245 رشته‌ی كددار، 9790 مجوز صادر شده است كه همه‌ی این افراد با دریافت مجوزهای سه‌گانه (اعلامیه‌ی تأسیس، پروانه‌ی تولید كارگاه و كارت شناسایی صنعت‌گر) تحت پوشش معاونت صنایع دستی قرار گرفتند.

2 آذر 1389 13:6
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟