حل مشكل حق بیمه تعادلی بازنشستگان با هدفمند شدن یارانه ها

حل مشكل حق بیمه تعادلی بازنشستگان با هدفمند شدن یارانه ها
مدیرعامل صندوق بازنشستگی كشور گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اجرای نظام چند لایه بیمه ای در كشور مشكل حق بیمه تعادلی كه باید از حقوق بازنشستگان كسر شود حل می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، ایراندخت عطاریان روز دوشنبه در همایش مدیران ستادی و استانی وزارت رفاه و تامین اجتماعی تاكید كرد: در صورت ادامه كار سیستم مالی فعلی در صندوق بازنشستگی حق بیمه تعادلی كه باید از حقوق بازنشستگان كسر شود به 80 درصد می رسد اما با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها و اجرای نظام چند لایه بیمه ای در كشور این مشكل قابل حل است چرا كه تا كنون به دلیل تاخیر در اجرای این قانون این سیستم قابلیت اجرا نداشت.
وی افزود: با اجرایی شدن این سیستم جدید صندوق بازنشستگی می تواند تعادلی در میزان درآمد و مصارف خود ایجاد كند.
عطاریان، ادامه اجرای سیستم مالی قدیمی در این صندوق را تهدیدی برای آن عنوان كرد و گفت: زمان انقراض سیستم فعلی  در ایران فرارسیده چرا كه بزرگترین مشكل این سیستم تكیه بر اعتبارات دولت است.
وی در ادامه اظهار داشت: بررسیها درباره اجرای سیستم چندلایه نشان داد در شرایطی كه این نظام در وضعیت ثبات نسبی اقتصادی اجرا شود صندوق بازنشستگی كشوری در مصارف و منابع خود به تعادل می رسد.
عطاریان با اشاره به مزایا و اجرای نظام چند لایه در كشور گفت: براساس این برنامه، هر كس به میزان كسوری كه به صندوق بازنشستگی در مقطع برقراری حقوق بازنشستگی پرداخت می كند مزایای مورد انتظار خود را دریافت می كند این در حالی است كه مزایا در نظام كنونی حقوق بازنشستگی برپایه حقوق سال پایانی خدمت محاسبه و پرداخت می شود.

1 آذر 1389 11:46
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟