هیچ رشته تحصیلی فنی‌وحرفه‌ای و كاردانش حذف نشد

هیچ رشته تحصیلی فنی‌وحرفه‌ای و كاردانش حذف نشد
نماینده وزارت آموزش و پرورش: گفت: تاكنون هیچ رشته تحصیلی فنی و حرفه‌ای و كاردانش حذف نشده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، طوس احمدی صبح امروز در بازدید از اماكن و مدارس آموزشی ناحیه دو شهر ساری با بیان اینكه بین مدیران مجتمع آموزشی و مدیران آموزش و پرورش نباید فاصله ایجاد شود، بیان داشت: مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی فعال و برای فرآیند آموزش تحصیلی باید با تعامل و به صورت كارشناسانه فعالیت كنند.
وی افزود: در بازدیدها شاخص‌های آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به نوپا بودن طرح ترنم سبز با ایجاد مجتمع‌های آموزشی مازندران توانسته قوی عمل كند.
احمدی كه معاون آموزش و نوآوری اداره كل آموزش و پرورش استان اردبیل هست و به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش در ساری حضور یافت، درصد ترك تحصیل دانش آموزان متوسطه را در سطح كشور بسیار ناچیز دانست.
این مسئول تصریح كرد: با تدبیر وزارت آموزش و پرورش درصد بازماندگان و ترك تحصیل كننده‌ها در دوره متوسطه بسیار كاهش یافته است.
وی افزود: پوشش بالایی از دانش‌آموزان متوسطه به صورت لازم‌التعلیم و آموزش از راه دور می‌توانند ادامه تحصیل دهند.
نماینده وزارت آموزش و پرورش كشور در بازدید از اماكن و مدارس آموزشی ناحیه دو شهر ساری با بیان اینكه استقبال دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای باعث می‌شود تا از حذف رشته‌های مهارتی جلوگیری شود، گفت: تاكنون هیچ رشته تحصیلی فنی وحرفه‌ای و كاردانش حذف نشد.
وی افزود: آموزشكده‌های فنی و حرفه‌ای به صورت تخصصی با رویكرد مركز تربیت دبیر فنی فعالیت می‌كنند.
احمدی اظهار داشت: انتخاب رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان اختیاری و ارائه مشاوره برای استقبال‌كننده به رشته‌های مختلف تحصیلی از فعالیت‌های مسئولان مدارس است.
وی خاطرنشان كرد: در برخی موارد حد نصاب دانش آموزان در رشته‌ای از فنی و حرفه‌ای اندك است كه در این موارد ویژه به رشته‌های دیگر روی می‌آورند.
در این بازدید هیئتی پنج نفره از استان اردبیل به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش عملكرد آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ساری را مورد ارزیابی قرار دادند.

1 آذر 1389 12:43
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟