واگذاری آموزشكده های فنی به وزارت علوم ملغی شد

واگذاری آموزشكده های فنی به وزارت علوم ملغی شد
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در جریان تصویب برنامه پنجم توسعه موضوع واگذاری آموزشكده های فنی و حرفه ای به وزارت علوم و ادغام سازمان نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش ملغی و تصمیم نهایی منوط به تایید مسئولان نظام شد.
اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: طبق آخرین تصمیم گیری های صورت گرفته قرار بود كه آموزشكده های فنی و حرفه ای با تمامی امكانات به وزارت علوم واگذار شود و سازمان نهضت سواد آموزی نیز با تمام نیروها و امكانات در آموزش و پرورش ادغام شود.
عباسی با اشاره به بندهای دیگر مصوب شده در برنامه پنجم گفت: در ماده 23 برنامه پنجم توسعه به بحث ورزش و سلامت دانش آموزان توجه ویژه ای شده اما از آنجایی كه آموزش و پرورش محدودیتهای زیادی را در بحث فضاهای ورزشی دارد عنوان شده كه سازمان تربیت بدنی امكانات و سالنهای ورزشی خود را در ساعات غیرقابل استفاده مانند نوبت صبح در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
برنامه پنجم توسعه هم اكنون در صحن علنی مجلس به تفكیك سازمانها و وزارتخانه ها در حال تصویب است.
عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین طبق این ماده، سازمان نوسازی مدارس از این پس موظف است در مدارس جدیدی كه می سازد سالنهای چند منظوره برای ورزش و نمازخانه ایجاد كند.
عباسی با اشاره به بندهای دیگر تصویب شده در برنامه پنجم گفت: تربیت نیروهای متخصص و ماهر با هدف توسعه كمی و كیفی آموزش و پرورش از طریق مراكز تربیت معلم از دیگر بندهایی بود كه در این برنامه مصوب شد و آموزش و پرورش را مكلف به اجرا كرد.

30 آبان 1389 14:0
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟