پیشنهاد پرداخت یارانه بیمه اجتماعی به كارمندان مراكز نگهداری سالمندان و مددجویان از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها

وزیر رفاه اعلام كرد:
پیشنهاد پرداخت یارانه بیمه اجتماعی به كارمندان مراكز نگهداری سالمندان و مددجویان از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها
وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: یكی از مشكلات مراكز نگهداری از مدد جویان و سالمندان، پرداخت مبلغی بابت تامین اجتماعی كارمندان است، به همین منظور پیشنهاد كردیم تا از محل منابع حاصل از هدفمند كردن یارانه‌ها، دولت درصدی از هزینه ماهانه كل مراكز نگهداری از مددجویان و سالمندان را به صورت یارانه پرداخت كند.
به گزارش سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صادق محصولی در بازدید از آسایشگاه خیریه كهریزك با تاكید بر گسترش تامین اجتماعی در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سال‌های آتی به سمتی می‌رویم كه مقدار زیادی از منابع حاصل از اجرای این طرح در گسترش تامین اجتماعی به كارگرفته می‌شود.
وی بیمه اجتماعی اقشار آسیب پذیر را یكی از اهداف وزارت رفاه وتامین اجتماعی در روند اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها عنوان كرد و افزود: سعی می‌كنیم، با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اقشار آسیب پذیری چون زنبورداران، دكه داران، لنج داران و كارمندان مراكز نگهداری سالمندان و مددجویان را كه به دلیل مشكلات مالی توان پرداخت حق بیمه خود را ندارند، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهیم.
محصولی كمك به محرومان را از جمله اولویت‌های دولت دهم خواند و ادامه داد: دولت دكتر احمدی نژاد دولتی عملگراست، از این رو همه مسوولان در تلاش هستند تا محرومان جامعه در نهایت عزت و احترام از سطح زندگی مناسبی برخوردار باشند، به همین منظور كمك و دستگیری از اقشار آسیب پذیر سر لوحه كار این دولت است.
وی سفرهای استانی دولت را نمونه بارز عزم دولت برای رفع محرومیت دانست و اظهار كرد: رفع كپرنشینی در سفرهای استانی هیات دولت و بازدید از دورترین مناطق برای بررسی مشكلات، نشان از توجه خاص این دولت برای رفع محرومیت است.
محصولی هدف اصلی از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را عدالت محوری دانست و اظهار كرد: متاسفانه در سال‌های اخیر افراد برخوردار و متمكن چندین برابر افراد نیازمند از امكانات و بیت‌المال استفاده
می‌كردند كه امیدوارم با اجرای دقیق این طرح افراد نیازمند جامعه، بهره‌مندی بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم گفت: با توجه به اینكه این طرح در دولت‌های قبلی نیز مطرح بوده و تمامی كارشناسان بر انجام آن تاكید داشتند، اجرای این طرح در دولت دهم نشان از نگاه عدالت محورانه شخص رییس جمهور دارد.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی توانمند كردن مددجویان را از جمله سیاست‌های كلی وزارت رفاه و تامین اجتماعی در حوزه حمایتی عنوان كرد و افزود: كمك به مددجویان باید هدفمند باشد، یعنی به جای اینكه مردم محتاج كمك باشند و مستمری بگیرند تا آنجا كه مقدور است، بتوانیم از طریق ایجاد اشتغال این افراد را توانمند كنیم.
وزیر رفاه و تامین اجتماعی كه در جمع اعضای هیات مدیره آسایشگاه خیریه كهریزك سخن می‌گفت، نیت خیر بانیان آن را موجب بقاء و دوام این مركز دانست و گفت: هر كس در زندگی دارای وظایف فردی و اجتماعی است و به موجب این وظایف افراد متمكن می‌توانند در حد وسع و توان خود در راه خیر كمك كنند و نیت خیر بانیان این مركز موجب دوام و بقاء آن شد.
وزیر رفاه آسایشگاه خیریه كهریزك را الگویی موفق و با كیفیت در ارائه خدمات به سالمندان در سطح كشور خواند و تصریح كرد: آسایشگاه كهریزك با توجه به قدمت و كادر مجرب توانسته خدمات بسیار خوبی را به سالمندان و مددجویان ارائه كند و به عنوان مركزی نمونه در كشور معرفی شود.
وی تصریح كرد: امیدوارم با كمك بهزیستی سایر مراكز نگهداری در استانها بتوانند از تجارب ارزشمند و ظرفیت‌های موجود این مركز نسبت به گسترش و ارتقاء سطح خدمات خود به سالمندان و مددجویان استفاده كنند.
محصولی در پاسخ به سوالی، هدف بازدید خود از آسایشگاه كهریزك را پیگیری مشكلات این مركز عنوان كرد و افزود: بنا به مسوولیتی كه داریم بازدید از مراكز نگهداری سالمندان و مددجویان وظیفه ما است، لذا تصمیم گرفتیم برای بررسی بیشتر مشكلات از این مركز بازدید داشته باشم.
وی گفت: امیدواریم با كمك مسوولان و همه مردم به خصوص خیرین شاهد رشد و ارتقاء سطح كیفی خدمات به سالمندان و مددجویان باشیم.

30 آبان 1389 11:21
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟