جزئیات تعهد و عملكرد 15درصدی بانك‌ها برای اختصاص اعتبار به بنگاه‌های زودبازده

در گفت‌وگو با یك عضو شورای عالی اشتغال اعلام شد:
جزئیات تعهد و عملكرد 15درصدی بانك‌ها برای اختصاص اعتبار به بنگاه‌های زودبازده
رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال با بیان اینكه تاكنون از 11 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای پرداخت به بنگاه‌های زودبازده، 1740میلیارد تومان پرداخت شده است، به تشریح جزئیات تعهدات و عملكرد بانك‌ها در این زمینه پرداخت.
مرتضی ماندنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: با توجه به مصوبه قبل این شورا در خصوص اختصاص 11 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه در گردش و همچنین طرح‌های مصوب سال‌های گذشته و نیمه تمام بنگاه‌های زودبازده، در جلسه شورا با حضور رئیس جمهور گزارش عملكرد بانك‌ها در این باره ارایه شد.
وی ادامه داد: قرار است تا پایان آذر ماه طرح‌های نیمه تمام تعیین تكلیف شوند كه تاكنون حدود 1740 میلیارد تومان از 11 هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت.
رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال با بیان اینكه مصوبه 11 هزار میلیارد تومان مربوط به تیرماه سال جاری است، گفت: برای اجرای این مصوبه بانك‌ها تا حال حاضر 4 ماه فرصت داشتند و روند عملكرد بانك‌ها طی این ماه‌ها نشان می‌دهد كه پرداخت تسهیلات در حال شتاب گرفتن و افزایش است.
به گفته وی، طبق تعهد بانك‌ها مبنی بر تعیین تكلیف طرح‌های مصوب و نیمه تمام تا آذر ماه، هزینه همه طرح‌های موجود معادل اعتبار 11 هزار میلیارد تومان است و تاكنون 16 درصد آن توسط بانك‌ها عملیاتی شده است كه با توجه به اعتبار پرداخت شده 9 هزار میلیارد دیگر باید پرداخت شود.
ماندنی با بیان اینكه دو هزار 686 میلیارد تومان مربوط به طرح‌های نیمه تمام است، تصریح كرد: 4 هزار و 870 میلیارد تومان مربوط به طرح‌های مصوب در بانك‌ها و همچنین سه هزار و 717 میلیارد تومان نیز مربوط به سرمایه در گردش بنگاه‌ها است كه در مجموع 11 هزار و 174 میلیارد تومان باید توسط بانك‌های عامل پرداخت شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال در خصوص اعتبار اختصاص یافته بانك‌ها برای اشتغال در سال جاری بیان داشت: بانك ملت 130 میلیارد تومان، ملی 970 میلیارد تومان، سپه 160 میلیارد تومان، صادرات 140 میلیارد تومان، تجارت 86 میلیارد تومان، كشاورزی 220 میلیارد تومان و صنعت و معدن با توجه به برعهده گرفتن هزینه‌های طرح آمایش 38 میلیارد تومان به سرمایه در گردش، طرح‌های مصوب و نیمه تمام اختصاص دادند.
به گفته این مقام مسئول به ترتیب بانك ملی و صادرات بیشترین تعهد را داشته و تاكنون نیز اعتبار بیشتری به اشتغال اختصاص دادند.
ماندنی افزود: بانك ملی سه هزار و 300 میلیارد تومان، كشاورزی هزار و 433 میلیارد تومان، سپه 658 میلیارد تومان، تجارت هزار و 573 میلیارد تومان و ملت هزار و 670 میلیارد، صادرات دو هزار 96 میلیارد تومان و صنعت و معدن 152 میلیارد تومان تعهد اختصاص اعتبار به اشتغال در سال جاری دارند.
وی در پاسخ به این سوال كه رئیس جمهور از عملكرد بانك‌ها راضی بودند، اظهار داشت: رئیس جمهور روند را روند خوبی ارزیابی كرده و از همه بانك‌ها تشكر كرده و تاكید داشتند كه روند كنونی ادامه یابد كه افتخاری برای دولت و بانك‌ها محسوب می‌شود و با ادامه روند، نرخ بیكاری نه به صورت ابرازی بلكه به شكل واقعی كاهش می‌یابد.

30 آبان 1389 11:20
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟