پوشش بیمه ای برای نیمی از كارگران ساختمانی اعمال می شود

پوشش بیمه ای برای نیمی از كارگران ساختمانی اعمال می شود
عضو هیات مدیره كانون عالی شوراهای اسلامی كار استان تهران اعلام كرد: در حال حاضر به دلیل عدم نظارت كافی تنها 50 درصد از كارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
علی اكبر عیوضی، عضو هیات مدیره كانون عالی شوراهای اسلامی كار استان تهران در گفتگو با خبرنگار موج اذعان داشت: در صورتی كه نظارت كافی بر روند اجرای بیمه كارگران ساختمانی اعمال نشود، پیش بینی می شود كه روند اجرای بیمه برای كلیه كارگران ساختمانی متوقف گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار استقلال تشكلات صنفی كارگری در ایران شد و افزود: با استقلال تشكلات صنفی كارگری ضمن این كه روابط كارگر و كارفرما بهبود می یابد، این امر نیز موجب شكوفایی اقتصادی كشور می شود.
وی با تاكید بر لزوم رعایت اصل سه جانبه گرایی در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی تصریح كرد: نمایندگان كارگری خواستار رعایت اصل سه جانبه گرایی در شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی هستند.
وی پایداری بنگاه های اقتصادی را در گرو ارتقاء بهره وری نیروی كار بیان كرد و گفت: ارتقاء بهره وری نیروی كار در بنگاه های تولیدی كشور مستلزم افزایش حمایت های كارفرمایان از كارگران است .
این مقام مسئول با اشاره به افزایش بی رویه تعداد كارگران قراردادی در بنگاه های تولیدی گفت: هم اكنون 80 درصد از كارگران سراسر كشور مشمول قراردادهای موقت كار هستند، این در حالی است كه پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد این كارگران همچنان افزایش یابد.
وی با اشاره به وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی گفت: وقوع بحران جهانی اقتصاد موجب بروز مشكلات نقدینگی در واحدهای تولیدی كشور شده است. لذا دولت باید به عنوان شریك سوم بازار كار از واحدهای تولیدی كشور حمایت كند.
عیوضی با اشاره به ورود 72 میلیارد دلاری كالای چینی طی سال گذشته به داخل كشور اذعان داشت: درحال حاضر بسیاری از كالاهای وارد شده به داخل ایران جزء محصولاتی هستند كه در داخل كارخانجات ایران قابلیت تولیداتشان فراهم بوده است.

30 آبان 1389 10:16
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟