تسهیلات برای نخبگان كشور در شهرك‏های صنعتی

معاون وزیر صنایع و معادن اعلام كرد:
تسهیلات برای نخبگان كشور در شهرك‏های صنعتی
معاون وزیر صنایع و معادن از تخفیف 10درصدی قیمت زمین در شهرك‏های صنعتی كشور برای نخبگان و صنایع های تك خبر داد.
به گزارش موج از اصفهان، مهندس خدامراد احمدی با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، نگاه حاكم بر جهان به گونه‏ای است كه تمایلی به ایران پیشرفته و توسعه یافته ندارند. بنابراین لازم است كارآفرینی و تولید ثروت مدنظر همه اركان و حتی دستگاه‌های سیاستگذار باشد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان فرمودند امروز بیش از هر زمان دیگری به كارآفرین و تولید ثروت نیازمندیم، چرا كه آماده یك جهش بزرگ صنعتی هستیم.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك‏های صنعتی ایران تصریح كرد: خوشبختانه هم اكنون همه آحاد جامعه حتی در بخش‏های خدماتی و سیاستگذاری حرمت خاصی به كارآفرین قائل هستند.
به گفته احمدی، تجربه پیشكسوتان صنعت و معدن و شور و هیجان جوانی عامل تحول صنعتی خواهد بود.
وی با بیان این كه كارآفرین كسی است كه فعالیت تولیدی و اقتصادی را برنامه‌ریزی می كند، افزود: كسی كه تولید و توزیع ثروت می‏كند نیز به عنوان كارآفرین محسوب خواهد شد.
احمدی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این كه صنعت پیش قراول توسعه اقتصادی است، گفت: امروز كارآفرینی در حوزه تولید و صنعت تعریف می‏شود. در این راستا اگر قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید و قضاوت برداشته شود، تولید و صنعت رونق خواهد یافت.
معاون وزیر صنایع و معادن گفت: نمی‏توان صنعت و تولید را پیش قراول توسعه قلمداد كرد، مگر آن كه سیستم انقباضی بانك‏ها، قوانین گمركی و خدماتی در تقابل با بخش تولید و صنعت نباشد.
وی تاكید كرد: بنابراین لازم است مجموعه دستگاه‏های سیاستگذار در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حركت كنند تا بتوانند این دستور را عملی كنند.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك‏های صنعتی ایران با اشاره به شعار رئیس جمهوری مبنی بر "ما می‏توانیم" نیز گفت: این شعار به معنای توجه دولت و شخص رییس جمهور به تولید، كارآفرینی، ارزش آفرینی و همچنین تولید ثروت در بخش اشتغال است.
احمدی كار بر روی سرمایه‏ها و اعتماد به جوان‏ها را لازمه تولید ثروت در كشور دانست و افزود: امیدواریم با توجه به عنصر جوانی، شاهد پیشرفت و رشد ایران اسلامی باشیم.
وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‏ها نیز اظهار داشت: با توجه به اقدامات و سیاست‏های حمایتی وزیر صنایع و معادن برای حمایت از صنعتگران در برابر اجرای این قانون سه برنامه بلند مدت، میان مدت و كوتاه مدت در نظر گرفته شده است كه با اجرای آنها، هیچ واحد صنعتی دچار مشكل نخواهد شد.
معاون وزیر صنایع و معادن درباره صنایع كوچك نیز گفت: در حال حاضر، 92 درصد از صنایع كشور به صنایع كوچك اختصاص دارد كه در این راستا از مجلس انتظار توجه ویژه به این صنایع آسیب پذیر را داریم؛ به طوری كه با سیاستگذاری‏های وزیر صنایع و معادن، بیشترین منابع مالی به صنایع كوچك اختصاص خواهد یافت.
وی به همكاری‏های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر صنایع و معادن و همه دستگاه‏های خدمات رسان اشاره كرد و گفت: بخش از اقدامات در حوزه صنایع كوچك در شهرك‏های صنعتی فرابخشی است كه می‌طلبد تمامی دستگاه‏های خدمات رسان با سازمان صنایع كوچك و شهرك‏های صنعتی ایران همیاری نمایند تا این سازمان بتواند خدمات مناسب را ارائه دهد.
احمدی با اشاره به این كه دولت موظف است كه خدمات رسانی به صنعتگران را در قالب شهرك‏های صنعتی به عنوان یك وظیفه حاكمیتی ادامه دهد، افزود: از مجلس انتظار داریم زمینه خدمات رسانی به شهرك‏های صنعتی در قالب برنامه پنجم توسعه را فراهم نماید.
وی با اشاره به راه اندازی بانك صنایع كوچك نیز گفت: تاسیس بانك، بیمه و لیزینگ صنایع كوچك از مباحثی است كه در دستور كار سازمان صنایع كوچك و شهرك‏های صنعتی قرار دارد.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك‏های صنعتی ایران با بیان این كه به جای توانمندی واحدهای كوچك باید میان آنها هم افزایی ایجاد كنیم، تصریح كرد: این هم افزایی به شكل خوشه‏های صنعتی نمود خواهد یافت كه در این راستا، هم اكنون 200 خوشه صنعتی با چهل هزار واحد صنعتی شناسایی شده است كه این واحدها در كنار یكدیگر به جای رقابت كاذب در مرحله عرضه و خدمات پس از فروش خدمات ارائه می‏كنند.
معاون وزیر صنایع و معادن با تاكید بر این كه لازم است كارگروهی متشكل از نخبگان جوان تشكیل شود، افزود: ارتقای شهرك‏های صنعتی به شهر صنعتی، توسعه خوشه‏های صنعتی و تشكیل زنجیره تولید حاصل اتاق فكر سازمان بوده است.

29 آبان 1389 10:0
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟