70 هزار جمعیت با كمتر از انگشتان یك دست پزشك

70 هزار جمعیت با كمتر از انگشتان یك دست پزشك
عضو شورای اسلامی شهرستان رشتخوار با بیان اینكه 70 هزار نفر جمعیت كمتر از انگشتان یك دست پزشك دارند، گفت: نبود پزشك در مراكز درمانی رشتخوار ناشی از ناتوانی در جذب پزشك است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان رضوی - "هادی شادفر" عضو شورای اسلامی شهرستان رشتخوار با اشاره به بروز این مشكل متعاقب جذب نیروهای غیربومی گفت: نیروهای غیربومی در استان‌های محروم مانند رشتخوار قادر به خدمت در مدت طولانی نیستند و در بسیاری از موارد مراكز درمانی خالی از پزشك بودند.
وی با بیان اینكه جذب نیروی بومی به ماندگاری آنان در شهرستان كمك می‌كند و باید برای تربیت پزشك سهمیه كافی از شهرستان‌ها داشته باشیم در ادامه به مراجعات مردمی به علت نبودن پزشك در شهرستان اشاره كرد و افزود: باید در تامین نیروی لازم برای مراكز درمانی تلاش كنیم و مردم را از نگرانی بیرون آوریم.
عضو شورای اسلامی شهرستان رشتخوار با اشاره به اینكه در شهر رشتخوار فقط یك پزشك خصوصی و در مركز درمانی این شهر یك تا دو پزشك حضور دارند، گفت: مسوولان باید به فكر تامین پزشك برای این شهرستان باشند.
براساس این گزارش، شماری از مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان رشتخوار خواستار رفع كمبود پزشك در سطح شهرستان محروم رشتخوار شدند.
به گفته آنان، پزشكان بخش خصوصی برای ویزیت در منزل در ساعات مختلف روز بیش از 35 هزار ریال دستمزد دریافت می‌كنند.

28 آبان 1389 15:46
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟