جذب 8 هزار كارورز در پروژه‌های عمرانی وزارت راه

معاون كارآفرینی وزارت راه خبر داد:
جذب 8 هزار كارورز در پروژه‌های عمرانی وزارت راه
معاون كارآفرینی و مدیریت بحران وزیر راه از جذب 8 هزار كارورز در پروژه‌های عمرانی وزارت راه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه كارورزی هیات وزیران، در پروژه‌های عمرانی به ازای هر 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری باید یك فارغ‌التحصیل دانشگاهی جذب شود كه نیمی از این اعتبار از طرف دولت و نیمی از طرف پیمانكاران تامین می‌شود.
كامران رحیم‌اف – در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ستادی بودن این معاونت، ‌گفت: كارآموزی یا كارورزی مهمترین اقدام این بخش است كه بدین منظور مهندسان جوانی پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه‌ها از نظر اجرایی به اندازه كافی تبحر و مهارت ندارند و برای یافتن شغل دچار مشكل هستند، در چارچوب طرح كارورزی كه آیین‌نامه آن از طریق هیات وزیران ابلاغ شده است، جذب كار می‌شوند.
وی با بیان اینكه از سال 81 تا كنون هشت هزار كارورز در پروژه‌های عمرانی وزارت راه جذب شده ‌اند،‌ افزود: بر اساس این آیین نامه به شركت‌هایی كه طرف قرارداد وزارت راه هستند اعم از مشاور و پیمانكار ملزم هستند به ازای رقم قرارداد خود كارورز جذب كنند.
به گفته‌ معاون وزیر راه و ترابری به ازای هر 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری باید یك كارورز جذب شود كه طول دوره قرارداد كارورزی 11 ماهه است و مهندسان جوان طی این مدت از مزایای قانون كار بهره‌مند می‌شوند و حقوق و بیمه عمر و حوادث دریافت می‌كنند.
رحیم‌اف با بیان اینكه توان دانشگاهی نیروهای جدید به اجرا تبدیل می‌شود، اظهار كرد: این طرح برای پرورش نیروهای جوان در پروژه‌های اجرایی بسیار كمك‌كننده بوده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مرتبط با پروژه‌های عمرانی سالانه جذب می‌شوند.
وی یادآور شد: این طرح از سال 81 اجباری شده و همه پیمانكاران براساس میزان سرمایه‌گذاری خود باید فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را جذب كنند.
رحیم‌اف با اشاره به اینكه اجرای این مصوبه از اواسط سال 84 به كل دستگاه‌های اجرایی كشور تعمیم داده شده است، گفت: بر اساس این مصوبه 50 درصد اعتبار كارورزی را دولت و 50 درصد را محل پذیرنده باید بپردازند.
معاون وزیر راه و ترابری تصریح كرد: در پایان دوره كارورزی به نیروها گواهی‌نامه داده می‌شود كه سابقه كارورزان خواهد بود و حدود 80 درصد آنها پس از اتمام دوره جذب همان شركت‌ها می‌شوند و تعدادی نیز شركت‌های جدیدی تاسیس می‌كنند.
وی گفت: با وجود اینكه اعتبار برای جذب نیروهای كارورز در دولت تصویب شده هنوز این اعتبار تخصیص نیافته است.
به گفته معاون وزیر راه و ترابری هر سال برای پنج هزار نفر كارورز اعتبار تامین می‌شد.

29 آبان 1389 9:2
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟