بدهی كارفرمایان شركت های بزرگ تقسیط می شود

مدیر صندوق بیمه تامین اجتماعی:
بدهی كارفرمایان شركت های بزرگ تقسیط می شود
مدیر عامل صندوق بیمه تامین اجتماعی كشور مقدار مطالبات این صندوق از دولت و كارفرمایان را به ترتیب 189هزار و 35 هزار میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: طرح تقسیط 60 ماهه بدهی های كارفرمایان شركت های بزرگ در دستور كار این صندوق قرار گرفته است.  
به گزارش ایرنا، 'رحمت الله حافظی' روز دوشنبه در همایش سراسری مدیران ستادی و مدیران كل بیمه تامین اجتماعی كشور در بابلسر افزود: دراین راستا نشست سه جانبه استاندار، مدیر كل صندوق تامین اجتماعی و كارفرمایان برای تقسیط بدهی شركت های بزرگ در استانهای كشور تشكیل می شود.
وی با بیان اینكه طرح دریافت تسهیلات بانكی از بانك رفاه برای شركت های بزرگی كه بدهی كلان به صندوق بیمه تامین اجتماعی دارند در دستور كار قرار گرفته است، اظهار داشت: این صندوق برای ادامه فعالیت و ارایه خدمات مطلوب به بیمه شدگان نیاز به منابع مالی دارد.
حافظی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران رسانه های عمومی درباره قانون هدفمند كردن یارانه ها نیز گفت: با اجرای این طرح افزایش قیمت در نرخ حق بیمه یا ارایه خدمات اجتماعی و درمانی از این صندوق نخواهیم داشت.
مدیر عامل صندوق بیمه تامین اجتماعی كشور به طراحی بسته های حمایتی در بخش های حمل ونقل، صنعت، بازرگانی و تامین اجتماعی وزارت رفاه اشاره كرد و بیان داشت: این صندوق نیز برای اینكه مصارف و هزینه های خود را منطقی تر كند برنامه ریزی درستی را در دستور كار قرار داده است.
وی قانون هدفمند كردن یارانه ها را یك طرح اقتصادی مهم دانست و بر لزوم اجرایی شدن این قانون تاكید كرد و گفت: از آغاز انقلاب تاكنون 30 درصد از مردم كشور از 70 درصد منابع به صورت یارانه استفاده كرده اند كه نشانه بی عدالتی است و با اجرای این قانون به طوریقین عدالت اجتماعی و اقتصادی به درستی محقق می شود.
حافظی در پاسخ به طرح بیمه كارگران ساختمانی گفت: كارگران ساختمانی مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و این صندوق در حمایت از آنان این طرح را با تمام قوت پیگیری و ادامه می دهد.
مدیر عامل صندوق بیمه تامین اجتماعی كشور با بیان اینكه فشارهای سیاسی زیادی علیه این طرح به صندوق وارد می شود ،ادامه داد: این طرح در برنامه پنجم توسعه اقتصادی و سیاسی كشور نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
این همایش دو روزه با هدف بررسی مشكلات و مسایل صندوق بیمه تامین اجتماعی و بهینه سازی منابع و مصارف با حضور مدیران ستادی و مدیران كل تامین اجتماعی استانهای كشور روز دوشنبه در بابلسر آغاز شده است.

25 آبان 1389 11:32
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟