جای پارك علم و فناوری هوایی كشور در اصفهان خالی است

با وجود قابلیت‌های بالای فضایی؛
جای پارك علم و فناوری هوایی كشور در اصفهان خالی است
معاون پژوهش و فناوری شركت صنایع هواپیماسازی استان اصفهان گفت: با وجود قابلیت‌های بالای فضایی در استان اصفهان جای پارك علم و فناوری هوایی كشور در این استان خالی مانده است.
علیرضا زارعان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینكه سالانه چند هزار پایان‌نامه در مقطع كارشناسی ارشد و دكترا در كشور نگاشته می‌شود اما بیشتر آنها در راستای نیازهای صنعت كشور تهیه نمی‌شود، تصریح كرد: اگر تمام پایان‌نامه‌های كشور در بخش صنعت كاربردی شده بود باید تاكنون یك انقلاب صنعتی در ایران به وقوع می‌پیوست.
وی ادامه داد: تاكنون شركت صنایع هواپیماسازی اصفهان (هسا) 50 قرارداد اجرای طرح‌های صنعتی را با دانشگاه‌ها و مراكز تحقیقاتی به امضا رسانده است.
معاون پژوهش و فناوری شركت صنایع هواپیماسازی اصفهان با اشاره به اینكه سهم دانشگاه‌های استان اصفهان در این بین 15 تا 20 درصد بوده است، گفت: توسعه صنعت هواپیماسازی در كشور از سال 1374 كه نقشه توسعه هسا ارائه شده بود، آغاز به كار كرد.
وی اظهار داشت: به منظور توسعه صنعت هوا و فضا در سال‌های گذشته بارها طرح ایجاد پارك علم و فناوری هوایی كشور در استان اصفهان ارائه شده كه تاكنون هیچ پاسخ روشنی از سوی مسئولان مربوطه در این زمینه اعلام نشده است.
زارعان با بیان اینكه ایجاد شهرك هوا و فضای كشور در حال حاضر از سوی استان قزوین مطرح شده، تصریح كرد: این در حالیست كه استان اصفهان از نظر ظرفیت‌های صنعت هوا و فضا در مقایسه با دیگر استان‌ها از شرایط مطلوب‌تری برخوردار است.
وی افزود: صنعت هوا و فضا نیز مانند دیگر صنایع به تعامل و همكاری بیشتر دانشگاهیان و مراكز تحقیقاتی برای توسعه و اجرای طرح‌های خود نیازمند هستند كه در همین راستا آماده واگذاری زمین از سوی هسا برای ساخت پارك علم و فناوری هوایی كشور در اصفهان در نخستین گام هستیم.
معاون پژوهش و فناوری شركت صنایع هواپیماسازی اصفهان بیان داشت: با توجه به اهمیت بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی برخی از صنایع استان مانند صنعت هواپیماسازی، ضروری است بودجه تحقیقاتی دستگاه‌های كه نمی‌توانند طرح‌های خود را اجرایی كنند به این صنایع واگذار شود.
زارعان اضافه كرد: با وجود اینكه تاكنون نامه‌نگاری‌های زیادی برای راه‌اندازی پارك علم و فناوری هوایی كشور در اصفهان به استانداری شده اما همچنان جای این پارك در این استان خالی مانده است.

24 آبان 1389 11:17
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟