جهاد دانشگاهی در چشمگیر شدن اثر علمی ایران در دنیا موثر عمل كرده است

استاندار خراسان شمالی:
جهاد دانشگاهی در چشمگیر شدن اثر علمی ایران در دنیا موثر عمل كرده است
استاندار خراسان شمالی گفت: جهاد دانشگاهی در چشمگیر شدن اثر علمی ایران در دنیا موثر عمل كرده است.
به گزارش ایسنا، ابوطالب شفقت در بازدید از جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی افزود: وضعیت تحقیقاتی كشور با حد مطلوب فاصله دارد اما جهت‌گیری‌ها موجب شده میزان رشد افزایش یابد.
وی ادامه داد: فعالیت‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی، مراكز رشد واحدهای فناور و بنیاد علمی نخبگان كه در این راستا سازماندهی شده، به تحقق این امر كمك می‌كند.
وی با ذكر اینكه ما دست جوانان كارآفرین را می‌بوسیم، ادامه داد: یكی از مسیرهای پایدار برای توسعه، كمك به محققان است.
شفقت گفت: مقام معظم رهبری بر افزایش سهم اعتبارات تحقیقاتی تاكید كرده‌اند كه این امر باید تحقق یابد.
وی اظهار داشت: باید در كنار تاسیس پارك‌های علم و فناوری، مراكزی با عنوان "فن‌بازار" برای تجاری كردن فن‌آوری‌ها راه‌اندازی كرد تا تحقیقات به سمت بهره‌وری سوق یابد.
استاندار هم‌چنین خاطرنشان كرد: ایجاد این بازار در خراسان شمالی برای توسعه دانش فنی در دستور كار است.
رییس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز با تاكید بر لزوم حمایت از نخبگان گفت: این استان دارای جوانانی خلاق و برخوردار از توانمندی‌هایی است كه در صورت حمایت و كمك به تجاری‌سازی و بهره‌وری ایده‌های آنان می‌توان "خراسان شمالی" را به یك نام بین‌المللی تبدیل كرد.
دكتر رضا شاهین‌فر مجموع واحدهای تحت حمایت مركز رشد واحدهای فناور بجنورد را 25 واحد در زمینه‌های متخلف صنعتی، كشاورزی، الكترونیك، آموزشی و فرهنگی ذكر كرد و افزود: اكنون 30 طرح نیز در نوبت بررسی است.
وی با تاكید بر لزوم حمایت از این مركز، گفت: در صورت حمایت‌های استانی، تا سال آینده حدود 60 واحد فناور از خدمات این مركز بهره‌مند خواهند شد.
رییس مركز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی شعبه بجنورد یادآور شد: حمایت از نخبگان موجب ارتقای زیرساخت‌های توسعه، گسترش شهرك‌های صنعتی و تجاری‌سازی ایده‌ها و تولید انبوه محصولات خواهد شد.
شاهین‌فر با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی اختراعات و ابتكارات واحدهای فناور مركز رشد جهاد دانشگاهی بجنورد افزود: در این نمایشگاه اختراعات و ابتكارات حدود 20 مخترع تحت حمایت این مركز، به نمایش گذاشته شده است.
استاندار خراسان شمالی هم‌چنین از نمایشگاه‌ دائمی اختراعات و ابتكارات واحدهای فناور مركز رشد جهاد دانشگاهی بجنورد بازدید كرد.

24 آبان 1389 9:6
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟