مجوز ادامه تحصیل دانشجویان پزشكی در دكتری تخصصی علوم پایه صادر شد

مجوز ادامه تحصیل دانشجویان پزشكی در دكتری تخصصی علوم پایه صادر شد
دبیر شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت با تصویب آیین نامه دوره MD Ph.D با هدف تربیت دانشمندان پزشك و فعال در عرصه تولید، امكان ادامه تحصیل دانشجویان پزشكی را در دوره دكتری تخصصی رشته های علوم پایه فراهم كرد.
دكتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با مهر افزود: مجوز پذیرش دانشجو در این دوره صادر شده است و دانشگاه علوم پزشكی تهران نخستین برگزار كننده این دوره خواهد بود.
وی افزود: طول این دوره بسته به رشته Ph.D مورد نظر از 10 تا 12 سال متفاوت است و در واقع برای از بین بردن فاصله های تحقیقاتی میان تحقیقات بالینی و علوم پایه ایجاد شده است.
به گزارش مهر، دانشجویان پزشكی تا پایان آزمون جامع پیش كارورزی برنامه درسی مشابه سایر دانشجویان پزشكی را دارند و بعد از پایان مقطع كارآموزی دوره MD Ph.D را انتخاب می كنند و در دوره كارورزی فقط چهار درس اصلی (ماژور) داخلی، جراحی، كودكان، زنان و زایمان دوره دكتری عمومی طی شده و مستقیماً به دوره Ph.D وارد می شوند و دوره Ph.D مشابه سایر دانشجویان این دوره است.
دانشجویانی كه واجد شرایط ورود به دوره باشند باید مقطع كارآموزی را گذرانده باشند این گروه از دانشجویان باید معدلی بالاتر از 16 در مقطع علوم پایه كسب كرده و یا حداقل 80 درصد از نمره میانگین نمرات 5 درصد اول دانشگاه در آزمون علوم پایه را بدست آورده باشند.
كسب معدل بالاتر از 16 در مقاطع پاتوفیزیولوژی و كارآموزی و یا كسب حداقل 80 درصد از نمره میانگین نمرات 5 درصد اول دانشگاه در آزمون جامع پیش كارورزی از دیگر شرایط ورود به دوره است.
كسب معدل بالاتر از 15در مقاطع علوم پایه، پاتوفیزیولوژی و كارآموزی، نداشتن مشكلات آموزشی اعم از مردودی در دروس و مشروطی و همچنین درخواست دانشجوی واجد شرایط برای ورود به دوره از دیگر شرایط ورود به دوره MD Ph.D است.
نحوه پذیرش به میزان 2 برابر واجدین شرایط هر رشته و پذیرش در مصاحبه است و رشته های مورد پذیرش نیز از سوی هر دانشگاه جداگانه اعلام می شود.

23 آبان 1389 13:0
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟