مربیان پرورشی بازنشسته‌ شاید مجددا دعوت به كار ‌شوند

وزیر آموزش و پرورش:
مربیان پرورشی بازنشسته‌ شاید مجددا دعوت به كار ‌شوند
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر با وجود 70 هزار مدرسه در كشور و احتساب نیروهای پرورشی و مشاوره كه به ترتیب تعداد آن‌ها به 50 و 20 هزار نفر می‌رسد، شاید لازم باشد از مربیان پرورشی بازنشسته‌ با تعهد، متخصص و علاقه‌مند نیز دعوت به كار شوند.
به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دكتر حمیدرضا حاجی بابایی با حضور در گردهمایی یك روزه معاونان پرورشی و تربیت بدنی كشور كه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت تربیت اظهار كرد: آموزش و پرورش به علت بر عهده داشتن امر تربیت مسوولیت سنگینی دارد و برداشتن هر گام مثبت در این مسیر غیرقابل احصاء و هرگونه غفلت و انحراف از مسیر صحیح نیز جبران‌ ناپذیر است.
وی با تاكید بر انتخاب مسیر صحیح شهیدان رجایی و باهنر در امر تربیت خاطر نشان ساخت: تفكر و راه این شهدای بزرگوار باید با انسان‌هایی با همان تفكر ادامه داده شود.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان پرورشی و تربیت بدنی استان‌های كشور بیان كرد: امكان ندارد، فرد تربیت‌ نایافته بتواند دیگری را تربیت كند، بنابراین لازم است، به نوع رفتار و شیوه زندگی خود توجه كنید، چرا كه مردم نسبت به عملكرد مدیران مداخله كامل دارند.
وی داشتن روحیه متقی، پرتلاش و ایثارگر را بسیار مهم دانست و یادآور شد: اگر ظرف تربیت سالم و زیبا باشد مظروف آن نیز زیبا و سالم خواهد بود.
حاجی بابایی گفت: خلاقیت و ابتكار برای برنامه‌ریزی كلان در حوزه معاونت پرورشی یك ضرورت است.
وی با معرفی معاونت پرورشی به عنوان چهره نظام و انقلاب اذعان كرد: مربیان پرورشی باید با شیوه‌های مناسب و شایسته دانش‌آموزان را به سمت قرآن، ولایت، راه شهیدان، بسیج سوق دهند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحث ساماندهی نیروی انسانی در بخش پرورشی و مدارس قرآنی تصریح كرد: در حال حاضر با وجود 70 هزار مدرسه در كشور و احتساب نیروهای پرورشی و مشاوره كه به ترتیب تعداد آن‌ها به 50 و 20 هزار می‌رسد، شاید لازم باشد از مربیان پرورشی بازنشسته‌ با تعهد، متخصص و علاقه‌مند نیز دعوت به كار شود.
وی بر جدیت پیگیری آموزش‌های ضمن خدمت برای مربیان پرورشی با رویكرد بصیرت‌بخشی افزود: كلاس‌های آموزش ضمن خدمت باید تا آن جا پیش رود كه مربیان پرورشی و مشاوران به علوم و تكنولوژی روز مجهز شوند.
وزیر آموزش و پرورش از معاونان پرورشی استان‌ها خواست تا با یكدیگر همفكری و تبادل تجربه داشته باشند.
وی به مدیریت مدارس قرآنی اشاره كرد و اظهار داشت: هر مدرسه قرآنی باید توسط یك مربی پرورشی اداره شود و تمام محله و مدرسه تحت تاثیر فضای روح‌بخش قرآن قرار گیرد.
حاجی بابایی با توجه به وجود 32 استان در كشور یادآور شد: 32 اردوگاه ملی - استانی با تصدی‌گری استان‌ها و به شكل هیات امنایی باید در كشور ایجاد شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی در كشور، كلیه‌ مدارس هیات امنایی، شاهد، شبانه‌روزی و تیزهوشان نیز باید با هزینه مدرسه به احداث مدرسه قرآنی اقدام كنند.
وی در پایان با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش، پرداخت بدهی 2 هزار میلیارد تومانی بازنشستگان، صدور كارت میزان برای حدود یك میلیون نفر در آموزش و پرورش، كارت طلایی درمان و غیره بدون دریافت یك ریال پول اضافه را از جمله این اقدامات عنوان كرد.

23 آبان 1389 10:32
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟