70 درصد بزهكاری‌های جامعه مربوط به جوانان بیكار است

مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:
70 درصد بزهكاری‌های جامعه مربوط به جوانان بیكار است
مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: 70 درصد بزهكار‌ی‌های جامعه مربوط به جوانان بیكار یا دارای شغل‌های كاذب است.  
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه لرستان، دكتر مطلق در نشست بررسی شاخص‌های بهداشت خانواده لرستان با اشاره به جوان بودن جمعیت كشور افزود: حدود 18 میلیون جوان در كشور وجود دارد كه 25 درصد جمعیت كشور را تشكیل می‌دهند.
وی تصریح كرد: این قشر یا در مدارس راهنمایی و یا دبیرستان‌ها مشغول تحصیل هستند، اما نكته حائز اهمیت این بوده كه از مجموع 18 میلیون نفر مذكور 65 درصد مشغول تحصیل و 35 درصد آنها بیكار و یا دارای شغل‌های كاذب هستند كه 70 درصد بزهكاری‌های جامعه مربوط به همان 35 درصد جوانان بیكار است.
مدیركل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار داشت: ما به عنوان مسئول برای این افراد چه كرده‌ایم و چه باید بكنیم؟ وظیفه ما این است كه سلامتی را به هر شكل ممكن به این افراد برگرداندیم تا دوباره زندگی پرنشاط و سالم داشته باشند.
مطلق د‌ر بخش دیگری از سخنانش به مرگ مادران اشاره كرد و گفت: در كشور ما در هر 24 ساعت به طور میانگین یك مرگ مادر اتفاق می‌افتد به طوری كه در یك استان ممكن است یك مرگ اتفاق بیفتد و در استانی دیگر در 18 ساعت این اتفاق ناگوار رخ دهد.
مدیر كل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به مرگ نوزادان اظهار كرد: در هر شبانه روز بین 13 تا 15 نوزاد در كشور فوت می‌كنند كه امید می رود با تلاش و همت بیشتر در سال همت مضاعف و كار مضاعف بتوانیم این آمارها را به حداقل برسانیم.
در ادامه این نشست امید علی پاپی معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مركز بهداشت استان گفت: استان لرستان دارای 27 بخش، 28 شهر،10 شهرستان ، 3098 روستا و جمعیتی معادل یك میلیون و 800 هزار نفر بوده كه  74 مركز فعال روستایی، 73 مر كز فعال شهری، 40 پایگاه بهداشتی شهری و 647 خانه بهداشت در حال خدمات رسانی به مردم لرستان هستند.
وی اضافه كرد: لرستان از نظر نرم كشوری شاخص‌های بهداشتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما دو موضوع مرگ و میر مادران و بیماری HIV در لرستان نگران كننده بوده كه نیاز به فعالیت و تلاش بیشتری است.

22 آبان 1389 12:28
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟