معاینه ماهیانه پرسنل درگیر اشعه های پزشكی در سازمان انرژی اتمی

معاینه ماهیانه پرسنل درگیر اشعه های پزشكی در سازمان انرژی اتمی
سلامت جسمانی بالغ بر 10 هزار پرسنل شاغل در مراكز درمانی كشور كه با اشعه های تصویربرداری پزشكی سروكار دارند با ارسال "فیلم بج" به سازمان انرژی اتمی هر ماه بررسی و ارزیاب می شود.
دكتر عبدالرسول صداقت رئیس انجمن رادیولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: وضعیت جسمانی تمامی پرسنل و كاركنانی كه در بخشهای مختلف درمانی كشور با اشعه های تصویربرداری پزشكی سروكار دارند، هر ماه مورد ارزیابی قرار می گیرد تا سلامت آنها احراز شود.
وی با اشاره به اینكه بالغ بر 10 هزار نفر در بخشهای مختلف تصویربرداری پزشكی اعم از رادیولوژی، ام آر آی، سی تی اسكن و... دارای كد هستند افزود: هر بخش درمانی یك مسئول فیزیك درمانی دارد كه می بایست "فیلم بج" هایی كه در موقع كار بر روی بازوی پرسنل سنجاق می شود را برای بررسی و معاینه به سازمان انرژی اتمی بفرستد.
صداقت گفت: این فیلم بج كه مخصوص هر كدام از پرسنل كد دار است در سازمان انرژی اتمی بررسی شده و چنانچه مشخص شود میزان اشعه ای كه هریك از پرسنل در طول ماه دریافت كرده بیش از حد استاندارد بوده است، آن شخص می بایست برای مدتی از محیط كار دور باشد تا سلامتش به خطر نیفتد.
به گفته رئیس انجمن رادیولوژی ایران، زیانهای اشعه پزشكی به اندازه منافع آن نیست.
وی افزود: بر خلاف تصور برخی افراد كار كردن با اشعه خطرناك نیست و تمامی ضوابط ایمنی در محیط اشعه رعایت می شود.
صداقت گفت: در زمان نصب دستگاههای تصویربرداری پزشكی همه جور كنترلهای مختلف به وسیله سازمان انرژی اتمی انجام می شود و نگرانی از بابت اینكه اشعه های تصویربرداری به خارج از محیز نشات كند، وجود ندارد.

21 آبان 1389 13:26
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟