پانزدهمین همایش اتحادیه سراسری كانون‌های وكلای ایران برگزار شد

پانزدهمین همایش اتحادیه سراسری كانون‌های وكلای ایران برگزار شد
پانزدهمین همایش اتحادیه‌ی سراسری كانون‌های وكلای دادگستری ایران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پانزدهمین همایش اتحادیه‌ی سراسری كانون‌های وكلای دادگستری ایران (اسكودا) پیش از ظهر روز چهارشنبه به حضور نمایندگان كانون‌های سراسر كشور در ساری برگزار شد.
بهمن كشاورز، رییس اتحادیه سراسری كانون وكلای دادگستری كشور در این نشست گفت: در حال حاضر كار و وضع وكلا نه تنها مطلوب نیست بلكه قابل قبول نیست.همكاران جوان طی رقابت با كسانی كه سابقه كاری بیشتری دارند دچار ضعف هستند. بیشتر وكلای جوان ما بعداز سال‌های طولانی هنوز نتوانستند دفتر كار درستی داشته باشند. همچنین وكلای میان سال و با سابقه نیز آنچنان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند. در سال جاری 36 هزار ثبت‌نامی داشتیم در صورتی كه 1746 وكیل مدارك‌شان ثبت شده است.
وی افزود: عدم امنیت شخصی وكلا هم جز معضل‌های اساسی این شغل است. در حال حاضر 35 هزار وكیل در كشور وجود دارند. نباید هرگز وكیل را با موكلش همفكر عنوان كرد. به نظر می‌رسد كه گویا افرادی وجود دارند كه طرح‌هایی را ایجاد می‌كنند كه باعث اشكال در كارهای وكلا می شود . بدیهی است كه اتحادیه كانون وكلا و مجلس به همراه قوه قضاییه با روشنفكری با آنان برخورد می‌كنند. شرایط فعلی به هیچ وجه اقتضای آن را ندارد كه كانون با وكلا در مقام اختلاف باشند. بنابراین از آنجایی كه منافع صنفی و حق و حقوق مردم مدنظر است این اختلاف نظر‌ها باید نادیده گرفته شود.
به گزارش ایسنا، محمدهادی صفاری، رییس اتحادیه كانون وكلای استان مازندران نیز در این همایش گفت: كانون استان مازندران در سال 76 به عنوان سومین كانون بعد از پیروزی انقلاب با 118 عضو فعالیت خود را آغاز كرد و هم اكنون با وجود 720 وكیل ، 160 كارآموز ، 21 وكیل موقت و 90 كارآموز مهمان در حال اشتغال است. اگر می‌خواهیم در كشور عدالت گسترش یابد و محاكمه‌ها عادلانه باشد باید وكیل مستقل و قاضی مستقلی داشته باشیم. باید به جایی برسیم كه معضلات در كانون وكلا رفع شود.
وی ادامه داد: كانون وكلای دادگستری همدل و همصدا در مقاطع مختلف اقدامات خود را انجام دادند اما پاسخگوی نیاز جامعه امروز نیست.

19 آبان 1389 14:44
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟