حذف حق فنی بی‌كاری فارغ‌التحصیلان داروسازی را در پی دارد

داروخانه‌هایی كه به ناچار بنگاه اقتصادی می‌شوند؛
حذف حق فنی بی‌كاری فارغ‌التحصیلان داروسازی را در پی دارد
رییس سازمان نظام پزشكی خوزستان گفت: حذف حق فنی موجب تعطیلی داروخانه‌ها و ركود اقتصادی آنها می‌شود.
دكتر حیات ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان - اظهار داشت: وجود حق فنی می‌تواند تا حدودی به اقتصاد داروخانه‌ها كمك كند و حذف آن موجب تعطیلی بسیاری از داروخانه‌ها و رواج بی‌كاری در میان فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی می‌شود.
وی افزود: داروخانه مكانی برای جذب متخصصان داروسازی است و داروخانه‌ها با حذف حق فنی با مشكلات مالی مواجه شوند.
ممبینی تصریح كرد: دلیل علمی مخالفت با حذف حق فنی این است كه این حق در ازای انجام فعالیتی تخصصی به داروساز پرداخت می‌شود و وجود آن ضروری است.
وی خاطرنشان كرد‌: سازمان نظام پزشكی خوزستان نیز به حذف حق فنی اعتراض كرده و اعلام كرده‌ایم كه پرداخت حق فنی ضروری است و خواستار تجدید نظر در این زمینه هستیم. البته حذف حق فنی از داروخانه‌های دولتی را قبول داریم زیرا داروخانه‌های دولتی طبق قانون مجاز به دریافت حق فنی نیستند ولی وجود حق فنی در داروخانه‌های خصوصی اجتناب‌ناپذیر است.
رییس سازمان نظام پزشكی خوزستان اظهار داشت: بخش مهمی از درآمد داروخانه‌ها از محل دریافت حق ‌فنی تامین می‌شود از این طریق است كه می‌توانند حقوق پرسنل خود را پرداخت كنند.
وی گفت: در صورتی كه این حق حذف شود در نهایت اقتصاد داروخانه دچار مشكل می‌شود و با توجه به این‌كه مطالبات داروخانه‌ها از شركت‌های بیمه‌گر با تاخیر پرداخت می‌شود این شرایط موجب تعطیلی و ركود اقتصادی داروخانه‌ها می‌شود.

18 آبان 1389 16:55
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟