استخدام 10درصد از اعضای هیات علمی از جامعه ایثارگران

استخدام 10درصد از اعضای هیات علمی از جامعه ایثارگران
با تصویب مجلس دولت مكلف شد نسبت به تامین معیشت رزمندگان و ایثارگران نیازمند اقدام كند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در ادامه جلسه علنی امروز مجلس ماده 48 لایحه برنامه پنجم توسعه مربوط به ایثارگران، مورد بررسی و تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت.
براساس این بندها، دانشگاه‌ها و مراكز موسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان آموزش پزشكی مكلفند حداقل 10 درصد اعضای هیات علمی مورد‌نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل رزمندگان با بیش از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت، فرزندان جانبازان بالای 50 درصد، فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از سه سال اسارت كه دارای مدرك دكترای تخصصی مورد تایید وزارتخانه علوم و بهداشت هستند، حسب مورد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال كاركنان دیگر دستگاه‌ها یا تبدیل وضعیت كاركنان غیرهیات علمی تامین و از ابتدا آنان را به صورت عضو هیات علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط و تاثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرط سنی و آزمون استخدام كنند. مسئولیت اجرای این حكم به طور مستقیم بر عهده وزرا و روسای دستگاه‌های مذكور است.
مقامات یاد شده در این خصوص خود مجاز به اتخاذ تصمیم هستند. احكام و امتیازات این بند شامل اعضای هیات علمی فعلی دارای شرایط فوق نیز خواهد بود.
براساس بند دیگر ماده 48 دولت مكلف است به منظور حفظ كرامت و منزلت ایثارگان و رزمندگان معسر و نیازمند نسبت به تامین معیشت و پوشش بیمه‌ای آنان در قالب بودجه سنواتی اقدام كند.
همچنین دولت نسبت به ساماندهی و برقراری مستمری بسیجیان و رزمندگان معسر و نیازمند دوران دفاع مقدس اعم از بسیجیان تحت فرماندهی سپاه پاسداران، كمیته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی اقدام كند.
در این مورد الیاس نادران در تذكر آئین‌نامه‌ای تاكید كرد: حق ایثارگری و حق اشتغال كه یكی از نمایندگان (نجف نژاد) به آن اشاره كرد دو امر جدا هستند و افراد می‌توانند از هر دوی آنها برخودار شوند.
وی همچنین در مورد پیشنهاد رفع ابهام از كلمه معسر در بندهای پایانی ماده 48 یادآور شد: لاریجانی برای رفع ابهام كلمه نیازمند را به كار برد، لذا دو كلمه معسر و نیازمند آمده است. با عنوان هم معنی آورده شده است در صورتی كه اعسار در دادگاه باید ثابت شود اما نیازمندی نیازی به این امر ندارد.

17 آبان 1389 14:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟