پرداخت 3 میلیون تومان وام بلاعوض برای ازدواج كاركنان مجرد دولت

مدیر سازمان جوانان زنجان خبر داد:
پرداخت 3 میلیون تومان وام بلاعوض برای ازدواج كاركنان مجرد دولت
مدیر سازمان جوانان استان زنجان از پرداخت 3 میلیون تومان وام بلاعوض برای ازدواج كاركنان مجرد دولت خبرداد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از كمیته اطلاع‌رسانی دبیرخانه ازدواج جوانان، حجت‌الاسلام كمال‌الدین خداداده با اشاره به اینكه در شش ماهه نخست سال جاری 7 هزار و 818 فقره ازدواج در استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به 16 هزار فقره برسد.
وی با تأكید بر اینكه نگاه سازمان جوانان به مقوله ازدواج نگاه فرهنگ‌سازی است، ادامه داد: نگرش سال جاری سازمان جوانان به ازدواج، آسیب‌شناسی مسائل مربوط به مهریه است.
مدیر سازمان جوانان استان زنجان افزود: بدعت‌هایی در ارتباط با مهریه در جامعه مرسوم شده كه با شرع منافات داشته و مشكلاتی نیز برای خانواده‌ها و زوج‌ها ایجاد كرده است.
حجت‌الاسلام خداداده با اشاره به اینكه فلسفه مهریه در اسلام چیزی غیر از آن است كه در حال حاضر رواج دارد، تصریح كرد: به هیچ وجه مهریه بالا و سنگین ضامن زندگی شایسته نبوده و عمده مراجعان دادگاه خانواده زوج‌هایی هستند كه از مهریه بالایی برخوردار هستند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره زوج‌های آسمانی در اواخر هفته جاری گفت: تا كنون در استان زنجان 130 زوج در این طرح ثبت‌نام كرده‌اند كه شرط آن مهریه پایین و زیر 14 سكه است.
مدیر سازمان جوانان استان زنجان از برگزاری اردوی متمركز كشوری برای 3 نفر از زوج‌های جوان خبر داد و بیان كرد: زوج‌هایی كه مهریه آنها زیر 14 سكه طلا است به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و در آنجا یك روز نیز در دوره آموزشی مهارت‌های زندگی شركت می‌كنند.
حجت‌الاسلام خداداده افزود: هیئت دولت مصوبه‌ای گذرانده كه طی آن افراد مجردی كه در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند و قصد ازدواج دارند، می‌توانند از آن دستگاه دولتی 3 میلیون تومان وام بلاعوض دریافت كنند.

17 آبان 1389 12:20
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟