اختلاف نظر وزیر نفت با متولیان منابع انسانی درباره سطح تحصیلات مستخدمین جدید

اختلاف نظر وزیر نفت با متولیان منابع انسانی درباره سطح تحصیلات مستخدمین جدید
علیرغم اینكه بارها مسوولان منابع انسانی وزارت نفت وعده استخدام قریب الوقوع چند هزار نیروی جدید را در سال جاری برای وزارت نفت داده اند اما این وعده ها هنوز عملی نشده است. منابع موثق نفت نیوز یكی از دلایل تاخیر در انتشار آگهی استخدام را اختلاف نظر وزیر نفت و متولیان منابع انسانی در خصوص میزان سطح تحصیلات مستخدمان جدید می دانند.
به گزارش نفت نیوز، گفته می شود آقای دكتر میركاظمی بر اساس تفكر دانش محوری خود معتقدند كه نباید سطح تحصیلات استخدامی های جدید كمتر از لیسانس باشد اما در مقابل دست اندركاران منابع انسانی صنعت نفت معتقدند بسیاری از سمت های موجود آنها دیپلم پذیر هستند و نمی توانند افراد لیسانس را بر روی این سمت ها تثبیت نمایند.
هر چند بدون بررسی كارشناسانه نمی توان درباره دو تفكر یادشده اظهار نظر نمود اما نفت نیوز بمنظور شكستن این بن بست پیشنهاد می كند برای تامین نظر دو طرف، مبنای جذب ها فعلاً از دیپلم به فوق دیپلم ارتقاء یابد تا در مراحل بعدی و بررسی دقیق تر موضوع تصمیم گیری بهتری شود.
البته با توجه به اینكه مسوولیت وزارتخانه با شخص آقای وزیر است و ایشان در مقابل عملكرد خود در برابر مجلس مسوول هستند اولی تر آن است كه چنانچه نظر وی حكم دستور اداری داشته باشد بدون فوت وقت عملی شود.
بر پایه این گزارش، برخی شركت های تولیدی نظیر مناطق نفتخیز جنوب ( بزرگترین شركت تولید كننده نفت كشور )، با توجه به عوامل مختلف نظیر بازنشستگی نیروهای خود، سالانه به حدود 960 نفر نیروی جدید نیاز دارند كه متاسفانه طی سنوات گذشته این میزان نیرو تامین نشده و به همین خاطر با توجه به پروژه های جدید مشكلاتی برای این شركت ایجاد شده است.
در زمان آقای مهندس نوذری، وی موافقت كرده بود كه پست های بخش فنی شركت یادشده و شركت نفت مناطق مركزی (بزرگ ترین شركت تولید كننده گاز كشور) دوبرابر شوند ولی این تصمیم هنوز عملیاتی نشده و بار سنگین كمبود نیرو را در این شركتها، دیگر كاركنان گمنام و سخت كوش بدوش می كشند كه با توجه به فنی بودن نوع كار هر دو شركت، فشار مضاعفی به آنها وارد می شود. شركت نفت مناطق مركزی نیز سالانه به 500 نیروی جدید نیازمند است.
در هر حال با عنایت به اینكه آقای دكتر میركاظمی محبت ویژه ای به نفت نیوز داشته و شخصاً مطالب سایت را ملاحظه می فرمایند، آماده ایم چنانچه دوستان نفتی بویژه در بخش های فنی و منابع انسانی در خصوص موضوع یادشده دیدگاه كارشناسانه ای دارند از این طریق به اطلاع ایشان و سایر دست اندركاران محترم در منابع انسانی وزارت نفت برسانیم.

17 آبان 1389 11:0
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟