تسهیلات ویژه دولت برای اجرای طرح های خوداشتغالی دراستان تهران

از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد
تسهیلات ویژه دولت برای اجرای طرح های خوداشتغالی دراستان تهران
تسهیلات ویژه هیات دولت در خصوص اختصاص بیش ار یك هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های خوداشتغالی استان تهران از سوی معاون اول رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در دور سوم از سفر های استانی و در جلسه ای كه در مركز استان تهران تشكیل شد، همچنین بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران را موظف كرده بود مبلغ دویست میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه برای پرداخت به متقاضیان واجد شرایط در استان با معرفی استانداری طی سال های 1389و 1390اختصاص دهد.
این تصمیم با هدف حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر و به منظور توسعه و رشد اشتغال در كشور اتخاذ شده است.
بر اساس این مصوبه، اختصاص باقیمانده تسهیلات بنگاه های زودبازده مصوب سال های 1384تا 1388به منظور اجرای طرح های مصوب كارگروه اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری استان از محل منابع بانك های مركز به عهده بانك مركزی گذاشته شد.
بر این اساس، مبلغ دویست و هشتاد میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه (تا سقف یكصد میلیون ریال برای هر نفر) نیز برای كمك به اجرای طرح های خوداشتغالی كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی كشور در سطح استان طی سال های 1389و 1390اختصاص یافت.
هیات وزیران همچنین بر اساس این مصوبه، مبلغ پانصد و پنجاه میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایثارگران استان با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با سقف پنجاه میلیون ریال برا هر نفر طی سال های 1389و 1390اختصاص دادند.
بخشودگی جرایم تسهیلات بانكی (در حد شش درصد) اتحادیه شركت های تعاونی مسكن فرهنگیان ایران و تقسیط (اصل و سود) تسهیلات مذكور طی پنج سال از طریق بانك ملی ایران و اختصاص مبلغ پنجاه میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور تجهیز منابع صندوق رفاه فرهنگیان استان تهران بابت پرداخت تسهیلات به فرهنگیان استان تهران از طریق بانك ملی ایران در سال های 1389و 1390از دیگر وظایفی است كه هیات وزیران بر اساس این مصوبه به عهده بانك مركزی گذاشته اند.
همچنین بر اساس این مصوبه، مدیریت مستقل برای هر یك از بانك های تخصصی و توسعه‌ای با اختیارات سایر استان‌ها در استان تهران نیز باید ایجاد شود.

17 آبان 1389 9:35
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟