سهمیه‌های كنكور دستیاری 89 اعلام شد

سهمیه‌های كنكور دستیاری 89 اعلام شد
سهمیه های آزمون دستیاری برای دوره پذیرش در سال 89 از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشكی و تخصصی برای داوطلبان این دوره از آزمون اعلام شد.
به گزارش مهر، افراد مشمول سهمیه های مازاد مناطق محروم، تسهیل ادامه تحصیل نخبگان، مشمولین سهمیه رزمندگان موظف هستند از تاریخ 15 آبان تا 20 آذر مهلت دارند مدارك مورد نیاز در این باره را ارسال كنند و در غیر این صورت سهمیه این دسته از داوطلبان، آزاد در نظر گرفته می شود.
سهمیه رزمندگان 20 درصد از كل ظرفیت پذیرش هر رشته - محل به افراد واجد شرایط رزمندگان كه 80 درصد حدنصاب قبولی در رشته - محل انتخابی را كسب كرده باشند، تعلق می گیرد. ظرفیت اشغال نشده سهمیه رزمندگان به داوطلبان پذیرش به صورت آزاد تخصیص داده می شود و سهمیه جانبازان 70 درصد و نیز ظرفیتهای مازاد رزمندگان به هیچ سهمیه ای منتقل نخواهد شد.
از پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه رزمندگان مطابق سایر پذیرفته شدگان به صورت آزاد تعهد محضری اخذ می شود.
سهمیه مازاد مناطق محروم حداكثر 10 درصد ظرفیت به صورت مازاد در رشته های مورد تقاضای معاونت درمان وزارت بهداشت به منظور پوشش مناطق محروم و نیازمند به افراد متقاضی اختصاص خواهد یافت.
این گروه از پذیرفته شدگان ملزم به سپردن تعهد محضری خاص به مدت 3 برابر مدت آموزش در مناطق محروم و نیازمند بنابر نظر معاونت درمان خواهند بود.
رشته های مورد نظر شامل گوش، گلو و بینی و جراحی سروگردن، ارتوپدی، جراحی كلیه، كودكان، بیهوشی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشكی، بیماریهای داخلی، بیماریهای مغز و اعصاب، رادیولوژی، بیماریهای قلب و عروق، زنان و زایمان است.
متقاضیان سهمیه مازاد مناطق محروم هنگام انتخاب رشته - محل دارای محدودیت رشته نیستند اما پذیرش در سهمیه مربوطه در سقف ظرفیت تعیین شده و صرفاً جهت رشته های مورد تقاضای مناطق محروم انجام می گیرد. پس از ثبت نام به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر منطقه محروم جهت گذراندن تعهد خاص امكان پذیر نیست.
پذیرش به صورت آزاد داوطلب پذیرش به صورت آزاد نمی تواند در هیچیك از سهمیه ها در قالب ظرفیت پذیرش شود. پذیرش در سهمیه های مازاد بر اساس مدارك ارسالی صورت می گیرد.
در پذیرش به صورت آزاد، رقابت شركت كنندگان با توجه به مقررات مربوطه صورت می گیرد و كلیه داوطلبان مرد و زن كه از سهمیه های جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و سهمیه مازاد مناطق محروم و سهمیه مازاد استعدادهای درخشان استفاده می كنند ابتدا به صورت آزاد پذیرش می شوند.
سهمیه مازاد بر اساس آیین نامه اجرایی تسهیل ادامه تحصیل استعدادهای درخشان، نخبگان و استعدادهای برترداوطلبانی كه مایل به استفاده از این سهمیه هستند تنها یكبار می توانند از آن استفاده كنند و باید در فرم ثبت نام مراتب تمایل خود را اعلام كنند. داوطلبان واجد شرایط كه موفق به كسب حداقل 40 امتیاز بر اساس مندرجات آیین نامه شوند در صورت كسب 90 درصد حد نصاب رشته - محل انتخابی مشمول قوانین پذیرش به صورت مازاد هستند.
پذیرش همزمان سهمیه مازاد با سهمیه انتخابی داوطلب، همواره در بالاترین اولویت ممكن خواهد بود و افراد كه یك نوبت با استفاده از سهمیه پذیرش شوند در صورت انصراف حق استفاده مجدد از آن را نخواهند داشت.
پذیرش به صورت بورسیه نیروهای مسلح پذیرش كادر ثابت (رسمی) نیروهای مسلح با استفاده از بورسیه نهاد محل استخدام با شرایط اعلام شده به صورت مازاد بر ظرفیت در قالب باقیمانده ظرفیت دو و نیم (2.5) درصد، پذیرش دستیاران انتقالی از خارج از كشور در هر دانشگاه با تایید كمیسیون برنامه ریزی برنامه های دستیاری انجام می پذیرد.
ثبت­نام و ارسال مدارك سی و هشتمین دوره پذیرش دستیار تخصصی پزشكی بالینی از 15 آبان آغاز شده است و تا 20 آذرماه ادامه دارد. آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی پزشكی بالینی در سال 89 به صورت متمركز در روز 28 بهمن ماه برگزار می شود.
وی اضافه كرد: ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت http://sanjeshp.ir انجام می شود و كلیه مراحل ثبت نام، دریافت كلید، كارنامه، ارسال اعتراضات، انتخاب رشته - محل از طریق اینترنت خواهد بود.

17 آبان 1389 8:17
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟