امنیت شغلی،ساعت كار و پرداختی مربیان باید اصلاح شود

معاون سازمان آموزش و پرورش فنی حرفه‌ای كشور:
امنیت شغلی،ساعت كار و پرداختی مربیان باید اصلاح شود
معاون اداری پشتیبانی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای كشور گفت: ارتقای دانش مربیان و ساماندهی آنها از اولویت‌هاست،باید امنیت شغلی و ساعت كار و پرداختی مربیان اصلاح شود كه این حاصل و نتیجه بررسی 94كشور بوده است و نشان داده است كه موقعیت‌ها و موفقیت‌های مثمر ثمری را در برداشته است .
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه كویر، در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید اداره كل فنی حرفه‌ای استان كرمان، حاج لو گفت: علت عقب ماندگی كشور و عدم خودكفایی آن ایجاد فاصله بین علم و عمل است كه باید این فاصله با جدیت و دقت مدیران، خدمتگزاران دلسوز جبران شود.
وی افزود: توسعه مهارت‌ها، هنرستان‌ها، دانشگاه‌های علمی كاربردی نیاز به علم و پنجه كارآمد دارد، همه ما موظفیم برای عملیاتی شدن این پنجه كارآمد گام برداریم و در كنار آموزش‌های نظری آموزش‌های علمی را مطابق با استانداردهای جهانی تبیین و ارتقا دهیم.
معاون اداری پشتیبانی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای كشور اظهار كرد: برای طراحی و تبیین نظام ملی و مهارت باید توجه به آموزش‌های ملی و مهارت داشته باشیم چرا كه بدون آموزش و بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای اشتغال نمی‌تواند نقش خود را پر رنگ بازی كند همچنین ارتقای دانش مربیان و ساماندهی آنها از اولویت‌هاست،باید امنیت شغلی و ساعت كار و پرداختی مربیان اصلاح شود كه این حاصل و نتیجه بررسی 94كشور بوده است و نشان داده است كه موقعیت‌ها و موفقیت‌های مثمر ثمری را در برداشته است .
حاجلو تصریح كرد: صلاحیت‌های حرفه‌ای باید دارای چهارچوب شود و همچنین برگزاری آزمون متمركز و صدور گواهی نامه‌ها براساس استانداردهای جهانی انجام شود، همچنین در برنامه پنجم تاكید شده باید از تمام توان كشور اعم از بخش خصوصی، دولتی، آموزشكده‌های علمی و كاربردی و فنی حرفه‌ای استفاده شود كه همراهی و حمایت همه دستگاه‌ها در تسریع امر مذكور تاثیر بسزایی دارد.
كمالی افزود: ایمان و عمل، دو بال پیشرفت در كارها معرفی شده‌اند اگر این دو را رعایت كنیم، رشد و توسعه جهانی را پشت سر خواهیم گذاشت، همچنین عمل انجام شده باید بهترین عمل باشد چرا كه كیفیت كار و تولید، مهم و مورد توجه است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری كرمان اظهار كرد: اگر خواهان پیشرفت در دانشگاه‌ها، مراكز فنی و حرفه‌ای باشیم، باید در سایه سختی و تلاش حركت كنیم تا به رشد و بالندگی دست یابیم.
وی گفت: خودكفایی ، استفاده حداكثری از تجارت بین المللی، تبلیغات و اطلاع رسانی وسیع، معادل سازی مدرك فنی حرفه‌ای با مدارك دانشگاهی از مهمترین برنامه‌ها و محورهای خودكفایی اساسی در سازمان فنی حرفه‌ای محسوب می‌شوند.
حیدری فرد، مدیركل سابق فنی حرفه‌ای استان كرمان بیان كرد: اجرای كارهای عمرانی چهار مركز آموزش فنی حرفه‌ای در كمترین زمان، همچنین تجهیز مراكز در راستای اهداف عالی سازمان فنی حرفه‌ای كشور به هدف اشتغال در راستای اهداف كار از مهمترین اقدامات اداره كل فنی حرفه‌ای استان كرمان است.
مدیركل سابق فنی حرفه‌ای استان كرمان اظهار كرد: فنی حرفه‌ای استان كرمان دارای 21 مركز ثابت ،626 آموزشگاه ثابت و تعدادی مراكز سیار و جوار در سراسر استان مشغول فعالیت هستند، همچنین پروژه‌های مهم در وقت مقرر به اتمام رسید به طوریكه درهفته ملی و مهارت تعامل خوبی با استانداری انجام شد ، اعزام به المپیاد كشوری(یك مدال طلا، دونقره، یك برنز و شش دیپلم افتخار)، همكاری با صندوق مهر اما رضا (350 نفر متقاضی وام خوداشتغالی)، از دیگر فعالیت‌های این نهاد بود.
وی تصریح كرد: مبلغ 650 میلیون ریال در دوره‌های آموزشی روستایی با 270 هزار نفر ساعت هزینه شد، بطوریكه از تمام نیروها سنجش به عمل آمده است.
حیدری فر در پایان خاطرنشان كرد: تعامل با دانشگاه شهید باهنر، دانشگاه فنی مهندسی كرمان، تحصیلات تكمیلی ، دكترای هایتك ، پارك علمی فن آمری مركز رشد، انعقاد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی كرمان و رفسنجان در راستای آموزش معطوف به اشتغال از دیگر كارهای مهم انجام شده در این مدت زمان كوتاه است.
یادآوری می شود، مهدی ابراهیم نژاد به جای حیدری به عنوان مدیركل جدید آموزش فنی حرفه ای استان كرمان منصوب شد.

16 آبان 1389 8:28
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟