كلاهبرداری به بهانه اعزام نیروی كار به اروپا

كلاهبرداری به بهانه اعزام نیروی كار به اروپا
مردی كه به بهانه اعزام جویندگان كار به تركیه و كشورهای اروپایی از آنها كلاهبرداری می كرد، دستگیر شد.
به گزارش جام جم، این مرد با راه اندازی یك سایت كاریابی، از جویندگان كار می خواست مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب وی واریز كنند تا مقدمات سفر آنها یك هفته ای فراهم شود.
رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور كار ماموران آگاهی زرندیه قرار گرفت كه هفته گذشته مردی با حضور در مركز پلیس، از مرد كلاهبردار شكایت كرد.
شاكی به پلیس گفت: چند ماه بود در جستجوی كار بودم اما چون موفق نشدم، تصمیم گرفتم برای یافتن كاری مناسب از كشور خارج شوم.بنابراین هر روز آگهی های اینترنتی را پیگیری كردم تا این كه با مشاهده آگهی یك سایت كاریابی، با مدیر سایت مكاتبه اینترنتی كردم.
شاكی افزود: چند روز بعد از ثبت نام در سایت كاریابی، مدیر آن با من تماس گرفت و مدعی شد كه می تواند یك هفته ای مرا در یكی از شركت های بازرگانی كشور تركیه استخدام كند و در قبال آن خواست مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب بانكی او واریز كنم كه طبق خواسته اش عمل كردم.
شاكی یادآور شد: پس از بررسی دوباره سایت كاریابی متوجه شدم این سایت حذف و سایت یك شركت دیگر جایگزین آن شده است كه بلافاصله با شماره تلفن مدیر سایت كاریابی تماس گرفتم ولی خاموش بود.
به این ترتیب مطمئن شدم او كلاهبردار است.در پی شكایت این مرد، پرونده ای در اداره آگاهی زرندیه تشكیل و تحقیقات در این باره آغاز شد.
ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند فردی كه پول به حساب او واریز شده، با مدارك جعلی حساب بانكی افتتاح كرده است.
با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این كه ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند مردی كه شاكی از طریق اینترنت با وی آشنا شده، در یكی از شهرهای شمالی كشور زندگی می كند.
با به دست آمدن این اطلاعات، چند روز پیش ماموران با كسب نیابت قضایی به شمال كشور اعزام و پس از شناسایی محل اختفای متهم، او را دستگیر كردند.
پس از انتقال مرد كلاهبردار به اداره آگاهی زرندیه، وی در بازجویی به كلاهبرداری اینترنتی از مردم اعتراف كرد.
سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی دراین باره گفت: در تحقیق از مرد كلاهبردار معلوم شد او با راه اندازی سایت های كاریابی اینترنتی، جویندگان كار را فریب داده و به بهانه استخدام در اداره ها و شركت های كشور تركیه و چند كشور اروپایی، از آنها كلاهبرداری كرده است.

16 آبان 1389 9:7
اخبار مرتبط
كلاهبرداری از جویندگان كار با چاپ آگهی استخدام
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟