امسال «مربی بهداشت» استخدام نمی‌كنیم

وزیر آموزش و پرورش:
امسال «مربی بهداشت» استخدام نمی‌كنیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس قانون، آموزش و پرورش 55 هزار معلم حق‌التدریسی و پنج هزار مربی بهداشت استخدام می‌كند كه باید روند قانونی این امر طی شود.
به گزارش خبرنگار« آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دكتر حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه دیدار با وزیر آموزش و فرهنگ كشور قبرس با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایسنا در مورد استخدام مربیان بهداشت، این گونه اظهار كرد: بگذارید خستگی 40 هزار استخدام نیرو بیرون بیاید.
امسال مربی بهداشت استخدام نمی‌شود كمیسیون آموزش و تحقیقات و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در مورد اجرای نظام 3ـ 3ـ 6 به تفاهم برسند
وی افزود: هر چند این موضوع را اعلام كردیم و مقرر شد از آن 60 هزار حق‌التدریسی كه قرار بود استخدام شوند، مجلس پنج هزار نفر را برای مربیان بهداشت تخصیص داد، اما باید روند قانونی آن طی شود و علاوه بر برگزاری آزمون مربوطه، باید اعتبارات آن نیز تخصیص یابد.
وی با بیان این كه استخدام این مربیان قطعا امسال انجام نمی‌شود، بیان كرد: كمبود نیرو داریم و بیش از این تعداد هم نیرو نیاز داریم، اما به هر حال آن چه كه تكلیف قانونی است، باید آن را انجام دهیم، لذا سعی می‌كنیم در فرصتی كه پیش می‌آید، این نیروها استخدام شوند.
حاجی‌بابایی درباره این كه رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام كرده است كه نظام 3ـ 3ـ 6 اجرایی نخواهد شد، اضافه كرد: ما مجری هستیم و هر قانونی كه از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به آموزش و پرورش اعلام شود، آن را اجرا می‌كنیم. شورای عالی انقلاب فرهنگی نظام 3ـ3ـ 6 را مصوب كرده است و قرار بود در آخرین جلسه این بحث را جمع بندی كنند، لذا كمیسیون آموزش و تحقیقات و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این رابطه به تفاهم برسند، چرا كه ما به عنوان یك مجری مواد خام را در اختیار آن‌ها قرار می دهیم و كار كارشناسی را اعلام می‌كنیم، لذا جمع بندی نهایی را پس از اعلام،‌ اجرایی خواهیم كرد.
حق بیمه كسر شده بابت كارت طلایی فرهنگیانی كه متقاضی دریافت این كارت نیستند، بازگردانده می‌شود در مدارس متون انگلیسی آموخته می‌شود، نه مكالمه وی همچنین در مورد میزان كسر حق بیمه از فرهنگیان بابت كارت بیمه طلایی نیز یادآور شد: تاكنون حدود دو میلیون كارت بیمه طلایی برای افرادی كه ثبت‌نام ‌كرده‌اند، توزیع شده است، اگر كسی متقاضی كارت بیمه طلایی نباشد، از حقوق آن‌ها كسر نمی‌شود و اگر هم كسر شده باشد، به آن‌ها بازگردانده می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این كه افراد در ماه اول ثبت‌نام نكرده‌اند، اما از ماه دوم به بعد برای دریافت كارت طلایی متقاضی شده‌اند، جزء بیمه طلایی محسوب می‌شود و با توجه به این كه قرار دادن بیمه یك قرارداد كلان است، بایت تمام ماه‌ها حق بیمه كسر می‌شود.
حاجی‌بابایی در خصوص وضعیت آموزش فعلی كشورمان نیز تصریح كرد: اگر این وضعیت را نسبت به وضعیت كشورهای منطقه بسنجیم، وضعیت ما خلیی خوب است، اگر در مقایسه با نحوه مطلوب سنجیده شود، راه داریم تا به آن مرحله برسیم، قطعا ما جز آن دسته از كشورهایی هستیم كه آموزش و پرورشمان وضعیت مقبولی دارد و هر سه دوره تحصیلی كارهای موفقیت آمیزی صورت می‌گیرد، اما به این معنا نیست كه ضعف نداریم، باید سعی كنیم نسبت و میزان موفقیت را بالا ببریم.
وی خاطر نشان كرد: تحول بنیادین نیز در راستای برطرف كردن ضعف‌ها مطرح شده تا از آموزش و پرورش و كلاس تعریف‌های جدیدی ارائه شود.
وزیر آموزش و پرورش در مورد بهبود كیفیت آموزش «زبان انگلیسی» نیز توضیح داد: بحث آموزش زبان در مدارس یك نیاز است، اما گفت‌وگو به زبان فارسی و تسلط به مكالمه بحث متفاوتی است و این بدان معنا نیست كه پس از هفت سال خواندن زبان در مدارس همه دانش‌آموزان بتوانند مكالمه كنند، چرا كه در مدارس متون انگلیسی آموخته می‌شود، نه مكالمه.
حاجی‌بابایی ادامه داد: آموزش زبان باید بر اساس نیاز خارجی كه داریم مورد توجه قرار بگیرد و این كه باید زبان انگلیسی تقویت شود و این زمینه و شرایط آن فراهم شود، دو مباحث جداگانه‌ هستند.
به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در ادامه در مورد مسایل طرح شده با وزیر آموزش و فرهنگ قبرس و تفاهم نامه امضا شده بین مسوولان دو كشور، توضیح داد: تربیت معلم، فنی و حرفه‌ای، مسایل علمی و پژوهشی و تحقیقاتی، اعزام نیرو به مدارس دو كشور ایران و قبرس از مهمترین موضوعاتی بود كه در تفاهمنامه آمده است و برای همكاری بیشتر این دو كشور، امضا خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: با توجه به این كه سال 2012 كشور قبرس به عنوان رییس اتحادیه اروپا انتخاب خواهد شد، از كشور ایران برای مذاكره دعوت كردند و همچنین مسوولان قبرسی در راستای امضای تفاهمنامه بین دو كشور با وزرای علوم و فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران نیز دیدارهایی خواهند داشت.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت فعلی ایران و تحریم و تهدیدهایی كه علیه ایران شكل می‌گیرد، حضور وزیر آموزش و فرهنگ قبرس در ایران تحلیل‌ها و تفسیرهای گوناگونی می‌تواند داشته باشد كه برای هر دو كشور مفید باشد.
حاجی‌بابایی با اشاره به نظام آموزش در قبرس همچنین بیان كرد: این كشور از لحاظ نظام آموزشی و مقاطع تحصیلی به نظام آموزش ایران نزدیك است و در این كشور نیز نظام 3 ـ 3ـ 6 همان بخشی كه مورد تاكید تحول بنیادین است، اجرا می‌شود و در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای این كشور نیز اقداماتی را انجام داده است، اما توسعه‌ای كه در این زمینه داشتند، كمتر از ایران بوده، چرا كه ایران در موسسه فنی و حرفه‌ای بیش از 30 درصد پیشرفت داشته، اما این رقم در كشور قبرس 20 درصد است.
وی خاطر نشان كرد: در این كشور نیز به مقطع ابتدایی توجه ویژه‌ای دارند. همچنین به تربیت معلم ابتدایی در مراكز تربیت معلم تاكید دارند و این هم همان روندی است كه در ایران اجرا می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر این كه آموزش و پرورش در آستانه یك تحول بزرگ است، اضافه كرد: این تحول در كشور قبرس نیز آغاز شده است و همزمان با ایران در صدد تحول در نظام آموزش خود هستند، لذا معتقدیم كه این همكاری و ارتباط دو جانبه برای هر دو كشور مفید و موثر خواهد بود.
وی تصریح كرد: با توجه به این كه ذهنیت خوبی از آموزش و پرورش ایران در بین مسوولانی كه از كشور قبرس به ایران آمده‌اند، وجود دارد، لذا امیدواریم، این تفاهم همكاری بین دو كشور به خوبی اجرا شود.

15 آبان 1389 15:18
اخبار مرتبط
استخدام 5000 مربی بهداشت در آینده‌ای نزدیك
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟