اعلام جزییات آزمون دستیاری سی و هشتم

اعلام جزییات آزمون دستیاری سی و هشتم
رییس مركز سنجش آموزش پزشكی وزارت بهداشت با تشریح شرایط ثبت‌نام سی ‌وهشتمین دوره آزمون دستیاری پزشكی، گفت: ثبت‌نام در آزمون دستیاری از ساعت 18 امروز آغاز می‌شود.
دكتر جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت ثبت‌نام تا20 آذرماه از طریق سایت مركز سنجش آموزش پزشكی به نشانی www.sanjesh.ir  افزود: مشمولین سهمیه مازاد مناطق محروم، تسهیل ادامه تحصیل نخبگان، استعدادهای درخشان و استعدادهای برتر، مشمولین سهمیه رزمندگان كه به عنوان پرسنل نیروهای مسلح از سهمیه مذكور استفاده می‌كنند باید از 18 آبان ماه مدارك لازم را به صورت اینترنتی ارسال كنند.
وی با تاكید بر اینكه مهلت مذكور قابل تمدید نیست، خاطرنشان كرد: در صورت عدم ارسال مدارك در زمانهای مقرر، سهمیه این دسته از داوطلبان، آزاد در نظر گرفته می‌شود.
نسل سراجی با اشاره به پرداخت مبلغ 15 هزار و810 تومان به عنوان وجه ثبت‌نام در آزمون، گفت: اصل فیش ثبت نام ‌باید در هنگام آزمون به مسئولین حوزه‌های مربوطه ارائه شود.
وی اسكن عكس 3 در4، كارت ملی، صحفه اول شناسنامه و گواهی مبین طی دوره پزشكی عمومی را از جمله مدارك لازم برای انجام ثبت‌نام عنوان كرد و افزود: فارغ التحصیلان خارج از كشور و اتباع غیر ایرانی در صورت دریافت ارائه معرفی نامه از مركز خدمات آموزشی در زمان ثبت‌نام جهت شركت در آزمون، می‌توانند بر اساس مفاد راهنما به صورت اینترنتی در آزمون ثبت‌نام كنند.
رییس مركز سنجش آموزش پزشكی با تاكید براینكه ارسال مدارك صرفا به صورت اینترنتی و اسكن شده در زمانهای مقرر قابل قبول است، خاطرنشان كرد: بعد از مهلت مقرر هیچگونه مدركی قابل قبول نمی‌باشد.
وی با اشاره به شرایط لازم برای پذیرش دستیار، تایید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرك یا گواهینامه فارغ التحصیلی در رشته دكترای پزشكی عمومی و داشتن كارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان را از جمله شرایط لازم برای شركت در آزمون عنوان كرد و افزود: داوطلبان دارای معافیت موقت پزشكی و یا كفالت با مسئولیت خود می‌توانند در آزمون پذیرش دستیار شركت كنند.
رییس مركز سنجش آموزش پزشكی ادامه داد: در صورت فراخوانده شدن به انجام خدمت نظام وظیفه، این وزارتخانه هیچگونه تعهدی برای ترخیص آنان به عهده نخواهد داشت و طبق مقررات با اینگونه افراد برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینكه یك درصد رتبه اول، یك درصد رتبه دوم (صدك 98 تا 99) و یك درصد رتبه سوم (صدك 97 تا 98) دانشگاه‌های علوم پزشكی می‌توانند قبل از انجام خدمات قانونی با رعایت مقررات مربوطه در آزمون پذیرش دستیار شركت كنند، اظهاركرد: پزشكان عمومی متاهل، به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان با رعایت موارد لازم مجاز به شركت در آزمون مذكور هستند.
وی در ادامه عدم اشتغال به تحصیل داوطلب در یكی از رشته‌های تخصصی پزشكی، ph.D،‌كارشناسی ارشد و همچنین نداشتن مدرك تخصصی پزشكی بالینی و نداشتن نقص عضو موثر حرفه‌ای بر حسب رشته را از دیگر شرایط شركت در آزمون دستیاری عنوان و گفت: در این دوره محدودیت سنی وجود ندارد.
آزمون دستیاری 28بهمن برگزار می‌شود
ممنوعیت شركت آزمایشی داوطلبان در آزمون امسال
وی با تاكید بر ممنوعیت شركت آزمایشی داوطلبان در آزمون، از برگزاری آزمون در28 بهمن ماه خبر داد و  افزود: كارنامه حاوی نمره و رتبه هر فرد در اسفند ماه 1389 در اختیار داوطلبانی كه حداقل نمره  150  از  600 را كسب كرده باشند، قرار می‌گیرد.
نسل سراجی با اشاره به شرایط انتخاب رشته، تصریح كرد: هر داوطلب می‌تواند در انتخاب رشته، یك رشته را در تمام دانشگاه‌ها و یا تركیبی از چند رشته را در چند دانشگاه انتخاب كند و در صورتیكه داوطلب در موعد مقرر انتخاب رشته نكرده باشد، واجد شرایط پذیرش نخواهد بود. 1317

15 آبان 1389 14:24
اخبار مرتبط
تاریخ برگزاری آزمون دستیاری اعلام شد
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟