پرونده اشتغالزایی بانكها روی میز شورای عالی اشتغال

مسئول دبیرخانه شورای عالی اشتغال خبر داد:
پرونده اشتغالزایی بانكها روی میز شورای عالی اشتغال
مسئول دبیرخانه شورای عالی اشتغال با اشاره به تعویق جلسه هفته آینده شورای عالی اشتغال گفت: دستور كار دو هفته آینده این شورا گزارش عملكرد بانك‌ها برای پرداخت تسهیلات 11هزار میلیارد تومانی مصوب شده و نحوه تعیین نرخ بیكاری توسط مركز آمار است.
مرتضی ماندنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص جلسه آینده شورای عالی اشتغال، اظهار داشت: قرار بود كه هفته آینده جلسه این شورا برگزار شود كه به علت سفر معاون اول رئیس جمهور جلسه شورای عالی اشتغال به دو هفته آینده موكول شد.
وی ادامه داد: دستور كار جلسه بعدی شورا مربوط به مانده تسهیلات بانك‌ها طی سالهای 84 تا 88 است كه قرار شد این 11 هزار میلیارد تومان طی سال جاری برای ایجاد اشتغال در كشور توسط بانك‌های عامل پرداخت شود.
مسئول دبیرخانه شورای عالی اشتغال با بیان اینكه قرار است هر بانك گزارش عملكرد ارائه تسهیلات را به شورا ارایه كند، گفت: همچنین بانك مركزی موظف شده بود كه خط اعتباری برای كمك به بانك‌ها ایجاد كند تا تسهیلات بیشتری برای اشتغال پرداخت شود كه گزارش این موضوع نیز ارایه خواهد شد.
ماندنی افزود: در حال حاضر دو بانك گزارش عملكرد خود را ارایه كردند و به علت به تعویق افتادن جلسه این شورا، به بانك‌ها برای ارایه گزارش نهایی فرصت بیشتری داده شده است همچنین گزارش‌های موجود بانك‌ها نشان می‌دهد كه وضعیت پرداخت تسهیلات متوسط است.
وی در خصوص دستور دیگر جلسه شورای عالی اشتغال تصریح كرد: دستور گزارش مركز آمار در خصوص نحوه تعیین نرخ بیكاری و نرخ زمستان سال گذشته، بهار و تابستان امسال نیز ارایه می‌شود.
به گفته این مقام مسئول، میانگین بالغ بر 47 درصد تعهدات استانها طی شش ماه گذشته برای ایجاد اشتغال محقق شده است و انتظار مسئولان این است كه طی شش ماه دوم سال روند كار سرعت بیشتری بگیرد.

15 آبان 1389 0:4
اخبار مرتبط
تحقق‌٣/٥٦ درصدی تعهدات اشتغال استان به شورای عالی اشتغال كشور در ‌٦ ماه نخست امسال
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟