تبعیض محاسبه اضافه‌كاری در حق بازنشستگی كارمندان رفع می‌شود

با ابلاغ قانون ‌اصلاح مدیریت‌ خدمات ‌كشوری
تبعیض محاسبه اضافه‌كاری در حق بازنشستگی كارمندان رفع می‌شود
رییس ‌جمهور، قانونی را ابلاغ كرد كه با اجرای آن، در محاسبه «حقوق بازنشستگی» و «پاداش پایان خدمت» كارمندانی كه قبل از اجرای قانون مدیریت خدمات كشوری، مشمول قانون تامین ‌اجتماعی بوده‌اند، اضافه‌كاری آنان نیز منظور شود.
به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، رییس جمهور قانون الحاق یك تبصره به ماده (106) قانون مدیریت خدمات كشوری مصوب 1386 كه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده را برای اجراء ابلاغ كرد.
بر این اساس، "تبصره ـ كارمندان دستگاه‌های اجرائی مشمول این قانون كه از نظر بیمه و بازنشستگی تابع مقررات صندوق تامین اجتماعی هستند و قبل از تصویب این قانون از مزایای غیرمستمر آنان كسور بازنشستگی برداشت شده‌ است، می‌توانند كسور مربوطه اعم از سهم كارمند و كارفرما را یكجا از صندوق تامین اجتماعی دریافت كنند و یا حسب تقاضا مطابق مقررات مربوط، به نسبت سال‌های پرداخت كسور، قابل احتساب در حقوق بازنشستگی آنان خواهد بود.
دستورالعمل اجرائی این تبصره از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی با هماهنگی وزارت رفاه و تامین اجتماعی تهیه و ابلاغ خواهد شد".
بنابراین بر اساس ماده واحده این قانون، تبصره یاد شده، به ماده (106) قانون مدیریت خدمات كشوری اضافه می‌شود.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، قانون مدیریت خدمات كشوری با رفع تبعیض برای كلیه مشمولان قانون (اعم از صندوق بازنشستگی كشوری، تامین اجتماعی و غیره) به ‌طور یكسان حكم غیر‌مستمر بودن اضافه ‌كاری و در نتیجه عدم كسر حق بیمه و عدم محاسبه آن در مبنای حقوق و پاداش پایان خدمت برای كلیه مشمولان قانون را تعیین كرده است، اما این یكسان‌سازی، موجب اعتراض كارمندانی شده است كه طی سالیان متمادی (تا پیش از اجرای این قانون) از اضافه‌كاری آنان حق بیمه كسر شده و انتظار انتفاع از آن را به‌هنگام بازنشستگی دارند. قانون فوق به‌دنبال احقاق حقوق مكتسبه این قبیل كارمندان است.

12 آبان 1389 12:5
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟