پزشكان وظیفه در سازمان پزشكی قانونی به كار گرفته می‌شوند

پزشكان وظیفه در سازمان پزشكی قانونی به كار گرفته می‌شوند
معاون اداری و مالی سازمان پزشكی قانونی گفت: بر اساس مجوزهای موجود و طبق توافق صورت گرفته با رییس قوه قضاییه، سازمان پزشكی قانونی كشور برای جبران مشكل كمبود پزشك، اقدام به جذب پزشكان وظیفه می‌كند.
به گزارش ایسنا، حمید داود آبادی گفت: پزشكان علاقه‌مند برای گذراندن دوران سربازی در پزشكی قانونی نهایتاً باید 45 روز قبل از اعزام این موضوع را اعلام كنند تا نسبت به نامه‌نگاری با ستاد كل نیروهای مسلح و جذب این افراد اقدام لازم صورت گیرد.
وی در خصوص به كارگیری نیروهای طرحی در پزشكی قانونی خاطرنشان كرد: در این خصوص هماهنگی‌هایی با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشكی صورت گرفته و به آنها اعلام نیاز شده است كه نیروهای طرحی علاقه مند را به سازمان معرفی كنند و معمولا تعدادی از نیروهای طرحی را در اختیار سازمان قرار می‌دهند.
معاون اداری و مالی سازمان همچنین با اشاره به نیروهای ضریب كا افزود: این نیروها، متخصصین در رشته‌های روان‌پزشكی، گوش و ‌حلق و بینی،‌ زنان و ... هستند كه خواستار گذراندن طرح در پزشكی قانونی هستند و اگر بورسیه سازمان باشند به مراكز محل خدمت خود باز می‌گردند و در غیر این صورت بر اساس اعلام نیاز از سوی وزارت بهداشت نیروهایی در اختیار ما قرار می‌گیرد.
به گفته وی از آنجا كه وزارت بهداشت خود با كمبود پزشك و نیروی ضریب كا مواجه است معمولا صد در صد نیاز ما در این زمینه را پاسخ نمی‌دهد كه امیدواریم با تعاملات صورت گرفته این مشكل رفع شود.
داودآبادی خاطرنشان كرد: هم اكنون درخواست 18 نیروی ضریب كا و طرحی كه خواستار گذراندن دوره در پزشكی قانونی هستند به وزارت بهداشت ارایه شده كه پس از بررسی در كمیته ویژه این وزارتخانه نتیجه آن اعلام می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان پزشكی قانونی، وی یادآور شد: بیشترین نیاز سازمان در بخش نیروی پزشك و كارشناس است و اولویت اول ما تأمین نیرو در این بخش است. همچنین با وجود آنكه بیشتر نیروها خواستار حضور در تهران هستند نیاز عمده ما در شهرستان‌ها است.

11 آبان 1389 21:33
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟