به احتمال زیاد آزمون كانون مركز یك‌مرحله‌ای خواهد بود

رییس كانون وكلا :
به احتمال زیاد آزمون كانون مركز یك‌مرحله‌ای خواهد بود
رییس كانون وكلای دادگستری مركز اعلام كرد كه به احتمال زیاد آزمون كانون مركز امسال یك‌مرحله‌ای خواهد بود.
سیدمحمد جندقی كرمانی‌پور ضمن بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره زمان اجرای طرح دو مرحله‌ای آزمون كانون وكلای مركز، اظهار كرد: با توجه به بعضی مشكلاتی كه در زمینه‌ معلومات كارآموزان وجود داشت و مورد ایراد بعضی از قضات و مردم بود و یا ما ملاحظه می‌كردیم، موضوع توسط كانون وكلا در هیات مدیره مطرح شد و برگزاری آزمون ورودی دومرحله‌ای به تصویب رسید.
وی تصریح كرد: مرحله‌ اول از طریق پست و سازمان سنجش انجام می‌شود و در مرحله‌ دوم پس از اعلام دو برابر مورد نیاز، تعداد مورد نیاز از طریق آزمون تشریحی انتخاب می‌شوند.
رییس كانون وكلا، یادآور شد: كانون وكلای مركز تصمیم داشت امسال این كار را انجام دهد و هنوز هم مشخص نیست این تصمیم انجام شود یا خیر؛ در همایشی كه در روزهای 18، 19 و 20 آبان‌ماه برگزار می‌شود موضوع دومرحله‌ای شدن به بحث گذاشته خواهد شد و به احتمال زیاد امسال نیز یك‌مرحله‌ای خواهد بود ولی هنوز كانون مركز تصمیم نگرفته است. اما قطعا آزمون كانون مركز در سال آینده دومرحله‌ای برگزار خواهد شد.
جندقی درباره میزان نقل و انتقال وكلا به كانون مركز، با بیان این‌كه متاسفانه تعداد درخواست‌ها زیاد است، گفت: اكنون نیز بیش از 800 نفر در لیست ثبت‌نام برای انتقال به تهران هستند كه كمیسیون نقل و انتقال به ترتیب هر هفته یا 15 روز یك بار از چند نفر دعوت می‌كند و اگر واجد شرایط بودند با تقاضای انتقال آنها موافقت می‌شود. البته تقاضای انتقال نیز بر اساس آیین‌نامه‌ای صورت می‌گیرد كه به تصویب هیات مدیره رسیده است.
وی یادآور شد: اغلب فارغ‌التحصیلانی شركت كننده در آزمون ورودی، مربوط به تهران و مراكز استان‌ها هستند. باید توجه داشت كه دانشگاه‌های‌ حقوق در تهران به اندازه‌ تمامی دانشكده‌ها در سراسر كشور فارغ‌التحصیل دارند. این افراد در آزمون شركت می‌كنند و بر اساس نمره‌ای كه كسب می‌كنند به شهرستان‌های دور می‌روند.
جندقی گفت: اگر بتوانیم پذیرفته شدگان را بومی كنیم و به بومی‌ها ارجحیت دهیم این مشكل تا حدودی حل می‌شود؛ ولی ما هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ایم و این از موضوعاتی است كه در آینده در اتحادیه مطرح خواهد شد.
رییس كانون وكلا در مورد درخواست كانون برای ابطال بخشنامه ساماندهی خدمات حقوقی كه از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده بود، گفت: این بخشنامه اصلا مورد قبول ما نیست. به همین دلیل از طرف كلیه‌ كانون‌های وكلای دادگستری به بنده و آقای كشاورز وكالت داده و درخواست ابطال آن به دیوان عدالت اداری داده شده است؛ زیرا این بخشنامه خلاف قانون است.
رییس كانون وكلای مركز افزود: از سوی دیگر كانون وكلای دادگستری درصدد تشكیل یك مجتمع یا دانشكده علمی كاربردی است كه در آن از ابتدا هر دانشجویی می‌تواند رشته‌ تخصصی انتخاب كند. كانون نمی‌تواند اكنون به وكیل بگوید كه در چه مو ضوعی وكالت كند. البته خود وكلا انتخاب می‌كنند و این در عمل در حال انجام است ولی این‌كه الزاما یك وكیل كار تخصصی انجام دهد هنوز مورد تصویب قرار نگرفته است.

11 آبان 1389 0:1
اخبار مرتبط
كشاورز :
در صورت برگزاری جداگانه آزمون وكالت ترتیبی می‌دهیم آزمون‌ها در یك روز برگزار نشود
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟