70 هزار مدرسه معلم ورزش ندارد

حاجی بابایی:
70 هزار مدرسه معلم ورزش ندارد
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 12 میلیون دانش آموز در 100 هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند كه نزدیك به 70 هزار مدرسه معلم ورزش ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، حمید رضا حاجی بابایی دوشنبه شب در نشست صمیمانه وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان استان اصفهان افزود: برای جذب 20 هزار معلم ورزش اعلام نیاز كرده‌ایم.
وی ادامه داد: اكنون ورزش به عنوان محور اساسی و كلیدی در نظام محسوب بشمار می‌رود چرا كه نبود ورزش در خانواده به عنوان آفت و تهدید بزرگی برای جان انسانها به شمار می‌رود.
حاجی بابایی اظهار داشت: تحول در آموزش و پرورش در تمامی زمینه ها یك اصل اجتناب ناپذیر است كه باید شكل گیرد و یك بازنگری و باز تعریف در حوزه های مختلف آموزش و پرورش صورت پذیرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در یك افق چند ساله باید جایگاه رفیعی را متناسب با شان فرهنگیان تعریف كرد، بیان كرد: در ایران همواره سخن از علم و دانش و رشد در نظام تعلیم و تربیت بوده و این امر لزوم توجه به فرهنگیان را بیش از پیش آشكار می‌كند.
حاجی بابایی ادامه داد: كار در حوزه آموزش و پرورش تا حدی وسیع و حساس است كه یك قدم در جهت تحول كل ایران را تحت تاثیر قرار می دهد و این حاكی از سختی كار در نظام تعلیم و تربیت است.
وی خاطرنشان كرد: هر یك از تحولات انجام گرفته در 11 ماه اخیر به تنهایی فرصت یك ساله نیاز داشته و برگزاری آزمون و استخدام 40 هزار نفر در آموزش و پرورش كار پر ریسكی بود كه كمتر كسی جرات این ریسك پذیری را دارد.
تعاریف غلط هنرستانها را زمین گیر كرده است وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه وجود تعاریف غلط در این حوزه هنرستان را زمین گیر كرده است، گفت: بسیاری از سیاست گذاری‌ها و تعریفها در هنرستان باید بازنگری شوند تا بتوان به نتیجه مطلوب در این حوزه دست یافت.
وی افزود: در سال جاری در استان تهران 12 درصد رشد هنرستان داشته و در نظر داریم با سیات های اصلاح شده تا دو سال آینده به رشد 40 درصدی در این بخش برسیم.
مشكل اصلی در آموزش و پرورش به بخش مدیریت باز می‌گردد وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مشكل اصلی در آموزش و پرورش به بخش مدیریت برمی گردد و چنانچه 70 درصد از مشكلات سراسر كشور در بخشهای مختلف در اثر سیاست گذاریهای غلط مدیران به وجود می آید.
حاجی بابایی ادامه داد: در اجرای بیمه طلایی فرهنگیان نیز با مشكل روبرو هستیم.
وی اظهار داشت: چنانچه در شش ماه اخیر كه كار بیمه طلایی برای فرهنگیان شروع شده هیچكس به آموزش و پرورش كمك نكرده است.

11 آبان 1389 0:1
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟