پرداخت مطالبات برخی بازنشستگان قبل از سال 79 تا پایان آبان

مدیرعامل ساتا خبرداد:
پرداخت مطالبات برخی بازنشستگان قبل از سال 79 تا پایان آبان
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اشاره به اعتبار 670 میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات بازنشستگان قبل از سال 79 عنوان كرد: تاكنون 630 هزار میلیارد تومان از این رقم تامین شده است.
به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار دقیقی در نشست خبری كه صبح امروز در آستانه سالروز تاسیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به جمعیت 298 هزار نفری بازنشستگان قبل از سال 79 كه 20 روز از مطالبات خود را دریافت نكرده‌اند، تصریح كرد: رقم تامین شده از سوی دولت 40 میلیارد تومان كمتر از اعتبار مورد نیاز است، بر این اساس اعتبار پرداخت مطالبات 33 هزار نفر از مستمری‌بگیران ساتا كه قبل از سال 79 بازنشسته شده‌اند، هنوز تامین نشده است.
به گفته وی 400 میلیارد تومان از اعتبار تامین شده به این منظور در قالب سهام به ساتا واگذار شده است و 230 میلیارد تومان دیگر نیز در حال واگذاری است.
مطالبات بازنشستگان لشگری قبل از سال 79 كه تا سقف 5/1 میلیون تومان طلب دارند تا پایان ماه جاری پرداخت می‌شود
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح با تاكید بر این كه تا پایان آبان ماه كلیه مطالبات كسانی كه تا سقف 5/1 میلیون تومان از ساتا طلب دارند، پرداخت می‌شود، عنوان كرد: مابقی مطالبات نیز در صورت پرداخت به موقع از سوی دولت، تا پایان آذر ماه به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به افزایش 20 درصدی پرداخت مستمری‌ بازنشستگان در سال جاری، یادآور شد: از این تعداد تقریبا هفت درصد متعلق به افزایش حقوق و مابقی متعلق به ورودی‌های جدید بازنشستگان به ساتا بوده است.
برای پرداخت كلیه هزینه‌های بیماران صعب العلاج بستری در مراكز غیرطرف قرارداد حتی 2 برابر اعتبار فعلی نیز كفایت نمی‌كند
اضافه شدن 70 نوع قلم داروی جدید در بسته بیمه‌ای
به گزارش ایسنا، دقیقی همچنین به بودجه 500 میلیارد تومانی ساتا برای هزینه كرد در بخش خدمات درمانی اشاره كرد و توضیح داد: بالغ بر 40 میلیارد تومان نیز طی سال گذشته برای بیماران صعب العلاج هزینه شد كه از این میزان 5/7 میلیارد تومان به منظور تامین داروی این بیماران اختصاص یافته بود.
به گفته دقیقی، خدمات ارائه شده به بیماران صعب‌العلاجی كه به مراكز درمانی طرف قرار داد ساتا مراجعه می‌كنند، كاملا رایگان است، اما بیمارانی كه در بیمارستان‌های غیرطرف قرارداد، معالجه می‌شوند، تنها 20تا 30درصد از هزینه‌های درمانی را از جیب پرداخت می‌كنند.
وی با اشاره به این كه سالانه 500 هزار مورد از خانواده‌ پنج میلیون نفری نیروهای مسلح در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، اظهار كرد: اگر بخواهیم كلیه هزینه‌های بیماران صعب العلاج بستری در مراكز غیرطرف قرارداد را بپردازیم، 2 برابر اعتبار فعلی نیز كفایت نمی‌كند.
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح همچنین به افزودن 70 نوع قلم داروی جدید در بسته پوشش بیمه‌ای خبر داد و یادآور شد: این در حالیست كه میانگین جهانی، افزایش سالانه 2 هزار قلم دارو تحت پوشش بیمه‌هاست.
دقیقی در ادامه سخنانش با اشاره به این كه تا سال گذشته 35 هزار بیمارستان و مركز درمانی طرف قرارداد با ساتا وجود داشته است، اضافه كرد: این رقم امسال با 3 هزار مورد افزایش به 38 هزار بیمارستان و مركز درمانی رسیده است.
بدلیل دریافت حق فنی از سوی داروخانه‌ها، بسیاری از افراد رغبتی برای مراجعه به داروخانه‌ها ندارند
به گفته وی سال گذشته 25 میلیون بار مراجعه به مراكز درمانی و در سطح پزشك و متخصص از سوی خانواده‌های نیروهای مسلح صورت گرفته است كه از این تعداد 17 میلیون نفر نیز به داروخانه مراجعه ‌كرده‌اند.
به گفته مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح، تفاوت این دو رقم حاكی از این است كه به دلیل دریافت حق فنی ز سوی داروخانه‌ها، بسیاری از افراد رغبتی نسبت به مراجعه به داروخانه ندارند.
وی همچنین با اشاره به این كه بر اساس استاندارد جهانی مراجعه هر بیمار به مراكز درمانی 4/2 بار برای یك تشخیص است، تصریح كرد: این در حالیست كه در كشور ما تعداد مراجعات هر بیمار برای تشخصیص یك مورد بیماری مشخص پنج بار یعنی معادل دو برابر استاندارد جهانی است.
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این كه آیا در زمان اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها اعتبار ویژه‌ای برای جبران هزینه‌های ناشی از افزایش درمان در نظر گرفته شده است، توضیح داد: این موضوع هنوز در دست تصمیم‌گیری و بررسی دو كارگروه ویژه‌ای است كه به منظور ارزیابی نتایج اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها تشكیل شده است و در آینده اخباری در این زمینه منتشر خواهیم كرد.
به گزارش ایسنا، دقیقی اقدامات ساتا در راستای توانمندسازی خانواده‌ نیروهای مسلح را در مقایسه با بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی بی نظیر ارزیابی و ادامه داد: در سال 1384 سازمان بین‌المللی كار همایشی به منظور تحلیل فعالیت صندوق‌های بازنشستگی در آسیا برگزار و برنامه‌ای 10 ساله را برای فعالیت این صندوق‌ها در زمینه توانمندسازی تعریف كرد.
به گفته وی در حال حاضر صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح در مقایسه با كلیه صندوق‌های حاضر در اجلاس سال 84 جلوتر است.
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اشاره به 17 برنامه مصوب در زمینه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، بیمه و حمایت و امداد خاطر نشان كرد: تعداد این برنامه‌ها تا پایان سال به 25 مورد خواهد رسید.
بازنشستگان باید وابستگی خود را نسبت به فیش حقوقی كاهش دهند
وی با تاكید بر ضرورت ایجاد فرهنگ سهامدار شدن در میان بازنشستگان، عنوان كرد: بازنشستگان باید اتكا و وابستگی خود را نسبت به فیش حقوقی كاهش دهند.
دقیقی به تاسیس شركت‌های تعاونی با عضویت بازنشستگان را از دیگر برنامه‌های توانمندسازی ساتا برشمرد و عنوان كرد: در حال حاضر 130 شركت تعاونی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و 41 شركت در آجا و ناجا تشكیل شده است. همچنین ظرف سال گذشته بالغ بر 30 میلیارد تومان وام توانمندسازی به 50 هزار نفر از اگر بتوانیم10 درصد از حقوق بازنشستگان را به سمت سرمایه‌گذاری‌ سوق دهیم، آینده بسیاری از خانواده‌های ساتا تامین خواهد شد.
تاسیس «صندوق سرمایه‌گذاری‌ مشترك خانواده‌های نیروهای مسلح و دولت» در آینده‌ای نزدیك
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح با تاكید بر فعالیت‌های گسترده ساتا در زمینه توانمندسازی، خاطر نشان كرد: اگر بتوانیم طی چند سال آینده 10 درصد از حقوق بازنشستگان را به سمت سرمایه‌گذاری‌ سوق دهیم، قطعا آینده بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش ساتا تامین خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی در ادامه از تاسیس «صندوق سرمایه‌گذاری‌ مشترك خانواده‌های نیروهای مسلح و دولت» با هدف توانمندسازی آحاد كاركنان نیروهای مسلح در آینده‌ای نزدیك خبر داد و اظهار كرد: ساز و كار این صندوق به این صورت است كه 30 درصد از منابع مورد نیاز توسط ساتا و 30 دیگر نیز توسط دولت و مابقی منابع این صندوق از سوی بازنشستگان تامین خواهد شد.
دقیقی از عقد قرارداد با موسسه خدماتی «ثامن» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ارائه خدمات به بازنشستگان بدون تصدی‌گری ساتا خبر داد و بیان كرد: این موسسه سالانه 50 هزار بازنشسته را یك سفر زیارتی اعزام می‌كند.
اجرای طرح پایلوت كارت شناسایی هوشمند بازنشستگان نیروهای مسلح در استان البرز
به گزارش ایسنا، مدیرعامل ساتا همچنین از اجرای طرح پایلوت كارت شناسایی هوشمند بازنشستگان نیروهای مسلح در استان البرز خبر داد و یادآور شد: این طرح با عضویت 15 هزار بازنشسته طی چند ماه اخیر اجرا شد، به طوری كه بازنشستگان حقوق شهریور و مهر ماه خود را از طریق این كارت هوشمند دریافت كردند.
به گفته دقیقی، استان‌های فارس و تهران در ادامه مرحله پایلوت این طرح تا پایان امسال از كارت هوشمند برخوردار می‌شوند و سپس این طرح به صورت سراسری اجرا خواهد شد.
به گزارش ایسنا، وی خرید از 30 هزار فروشگاه با استفاده از كارت‌های هوشمند و به صورت اعتباری را از جمله مزیت‌های این طرح عنوان و خاطر نشان كرد: در حال حاضر بازنشستگان تنها می‌توانند از فروشگاه‌های اتكا خرید كنند، اما با اجرای این طرح، دسترسی آن‌ها به یك شبكه بزرگ فروشگاه‌ در كشور میسر می‌شود و می‌توانند تا دو سوم حقوق خود را از طریق این كارت خرید كنند.
واگذاری بیش از 11 هزار خودرو به بازنشستگان در سال گذشته
طی سه سال آینده 35 هزار واحد مسكونی به بازنشستگان نیروهای مسلح داوطلب تعلق می‌گیرد
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح در ادامه از واگذاری بیش از 11 هزار خودرو به بازنشستگان طی سال گذشته اشاره كرد و توضیح داد: 400 میلیون تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات 4/15 درصدی خرید خودرو در سال گذشته هزینه شد.
به گفته وی سود سهام عدالت بازنشستگان نیروهای مسلح به مبلغ 80 هزار تومان به صورت یكجا در سال گذشته به آن‌ها پرداخت شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته هیچ یك از بازنشستگان برای دریافت سود سهام خود به كانون‌های بازنشستگی مراجعه نكردند.
به گزارش ایسنا، دقیقی به پروژه «نگارستان» برای تامین مسكن بازنشستگان اشاره كرد و تشریح كرد: این پروژه شامل 2 هزار واحد مسكونی در كرج است كه تاكنون به بازنشستگان تحویل شده است و تا پایان سال 170 واحد دیگر نیز در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت 35 تعاونی مسكن بازنشستگان در سراسر كشور عنوان كرد: این تعاونی‌ها در مجموع 13 هزار عضو بازنشسته دارند كه منابع خود را در جهت تامین مسكن هزینه می‌كنند.
وی از عقد قرارداد با وزارت مسكن و شهرسازی برای استفاده از واحدهای مسكونی مسكن مهر خبر داد و بیان كرد: بر اساس این قرارداد طی سه سال آینده 35 هزار واحد مسكونی به بازنشستگان نیروهای مسلح داوطلب تعلق خواهد گرفت.
وی در ادامه به جمعیت 55 هزار نفری معسرین و اقشار ضعیف تحت پوشش ساتا اشاره كرد و یادآور شد: 45 میلیارد تومان نیز طی سال گذشته برای این گروه كه در هفت بخش فرزندان معلول، زنان خود سرپرست، بیماران صعب‌العلاج، معسرین معیشتی، معسرین مسكن و محكومین غیركیفری، هزینه شده است.
به گفته مدیرعامل ساتا برنامه ویژه‌ای برای رفع عسار از این خانواده‌ها ظرف دو سال آینده در نظر گرفته شده است.
صدور دفترچه بیمه برای نوزادان قبل از تولد آنها
خدمات بیمه مكمل در ساتا سقفی ندارد
وی از صدور دفترچه بیمه برای نوزادان قبل از تولد اشاره كرد و یادآور شد: پیش از این هر نوزاد تا شش ماه از دفترچه بیمه مادر خود استفاده می‌كرد، اما به منظور شفاف سازی هزینه‌ها و بهبود خدمات، نوزادان از این پس پیش از تولد صاحب دفترچه بیمه خواهند شد.
به گزارش ایسنا، دقیقی از اجرای طرح صدور تلفنی دفترچه بیمه خبر داد و خاطر نشان كرد: از آن جا كه سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح سالانه یك میلیون دفترچه را تعویض می‌كند، این خدمت سبب سهولت دسترسی بازنشستگان به خدمات صدور دفترچه بیمه شده است.
به گفته وی بازنشستگان می‌توانند از طریق تلفن «09621» تقاضای صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی خود را اعلام كنند تا از طریق پست این دفترچه در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح در خصوص بیمه‌های مكمل درمانی نیز عنوان كرد: طی سال گذشته 193 میلیارد تومان در این بخش هزینه شد.
وی اضافه كرد: خدمات بیمه مكمل در ساتا هیچ گونه سقفی ندارد و ساتا از این لحاظ در كشور بی‌همتاست.
دقیقی پوشش درمان بسیجیان، تبیین نظام سلامت و راه‌اندازی پیشرفته‌ترین مركز دیالیز و پیوند مغز و استخوان را از دیگر برنامه‌های سال جاری سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح عنوان كرد.

10 آبان 1389 19:42
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟