اعطای پژوهانه به بیش ازسه هزاردانشجو

سلطانخواه خبرداد:
اعطای پژوهانه به بیش ازسه هزاردانشجو
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اعلام اعطای پژوهانه به بیش از سه هزار دانشجوی دكتری تاكنون از امضای قرارداد اجرای چند طرح كلان ملی دیگر با وزارتخانه‌های نفت و صنایع و معادن در آینده نزدیك خبر داد.
دكتر نسرین سلطان‌خواه با حضور درغرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا اظهار كرد: عمده سیاست امسال معاونت علمی و فناوری این است كه با كمك دستگاه‌ها و با توجه به نیازها و سیاست‌گذاری‌های كلان آن‌ها طرح‌های كلان فناوری ملی شكل بگیرد تا بخشی از منابع طرح‌ها توسط خود دستگاه‌ها و بخش دیگر از سوی معاونت علمی و فناوری تامین شود.
وی افزود: برخی از طرح‌های كلان با وزارت صنایع و معادن، سازمان انرژی اتمی و وزارت نفت در حال نهایی شدن است كه طی یكی، دو ماه آینده جزئیات طرح‌ها و خبر انعقاد قراردادها و اجرایی شدن آن‌ها اعلام می‌شود.
سلطانخواه با بیان اینكه مرحله اول طرح اعطای پژوهانه به دانشجویان دكتری به اتمام رسیده است، خاطرنشان كرد: مرحله دوم اعطای پژوهانه مربوط به نیمه اول سال 89 هم تمام شده است و تاكنون سه هزار و 706 دانشجوی دكتری مشمول پژوهانه دریافت كرده‌اند.
وی ادامه داد: منتظریم كه دانشگاه‌ها دانشجویان واجد شرایط را جهت اعطای پژوهانه مرحله سوم یعنی نیمه دوم سال 89 را معرفی كنند.
رییس بنیاد ملی نخبگان درخصوص وعده ارائه تسهیلات هیات‌های عالی جذب برای جذب نخبگان به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها گفت: این مصوبه در حال نهایی شدن است و از سوی هیات عالی جذب ابلاغ می‌شود.
وی افزود: همچنین آیین‌نامه حمایت از برترین‌های كنكور كارشناسی ارشد در جلسات شورای معاونان بنیاد در حال بررسی است كه پس از نهایی شدن به كمیسیون دائمی هیات امنا بنیاد ملی نخبگان جهت تصویب ارائه خواهد شد. فكر می‌كنم كه این مصوبه برای ورودی‌های سال 90 آماده شود كه معمولا مبدایی را برای آغاز مصوبه اعلام خواهیم كرد.

10 آبان 1389 19:38
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟