جانبازان انقلاب غرامت 100درصدی دستمزد ایام بیكاری دریافت می‌كنند

جانبازان انقلاب غرامت 100درصدی دستمزد ایام بیكاری دریافت می‌كنند
مدیركل تأمین‌اجتماعی غرب تهران گفت: جانبازان انقلاب كه در زمره بیمه‌شدگان این صندوق هستند،بدون كسر سه روز اول و به طور كامل از غرامت دستمزد ایام بیماری استفاده خواهند كرد.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا،محمدرضا صفاهانی مدیركل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان این مطلب، اظهار داشت: درصورتی كه بیمه‌شده اصلی بر اثر حوادث ناشی از كار  یا غیرناشی از كار و نیز به سبب بیماری‌های حرفه‌ای تحت درمان قرار گرفته باشد و طبق گواهی پزشك، احتیاج به استراحت مطلق یا بستری‌شدن داشته باشد، می‌تواند از غرامت دستمزد ایام بیماری بهره‌مند شود.
وی افزود: آمارهای موجود از فروردین لغایت شهریورماه سال‌جاری نشان می‌دهد كه از میان 17 هزار و 975 سند صادره در حوزه غرامت دستمزد ایام بیماری، 16 هزار و 976 سند مربوط به غرامت دستمزد غیرناشی از كار و 999 سند مربوط به غرامت دستمزد ناشی از كار، در 14 شعبه تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ برای پرداخت هزینه‌های مربوطه صادر شده كه این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30درصد افزایش داشته است.
مدیركل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ تصریح كرد: غرامت دستمزد یكی از حمایت‌های 18‌گانه‌ای است كه برطبق قانون تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگانی كه تحت معالجه و یا درمان‌های توانبخشی قرار می‌گیرند و بنا به تشخیص پزشك معالج به طور موقت قادر به كار نیستند به شرط عدم اشتغال به كار و عدم دریافت مزد یا حقوق پرداخت می‌شود.
صفاهانی با مهم دانستن نقش كارفرمایان در پیشگیری و كاهش حوادث ناشی از كار، خاطرنشان كرد: استانداردسازی و رعایت اصول ایمنی در محیط كار علاوه بر كاهش حوادث ناشی از كار موجب حفظ سلامتی و شادابی نیروی كار و افزایش بهره‌وری خواهد شد.
وی در ارتباط با حفظ و صیانت از نیروی انسانی در محیط كار نیز گفت: رعایت دستورالعمل‌هایی كه توسط شورای عالی حفاظت و فنی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی جهت جلوگیری از بیماری‌های حرفه‌ای و تأمین بهداشت كار و كارگر و محیط كار تدوین می‌شود برای تمام كارفرمایان و كارگران و كارآموزان الزامی است.
مدیركل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ در ادامه اظهار داشت: عدم رعایت موارد ایمنی نافی مسئولیت كارفرما نیست و چنانچه حادثه از این بابت باشد، صندوق می‌تواند علاوه بر مبالغ پرداختی به بیمه‌شده، سایر هزینه‌ها و خسارات را نیز از كارفرما و یا عامل زیان مطالبه كند.چ
وی افزود: غرامت دستمزد ایام بیماری از اولین روزی كه بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری حرفه‌ای و یا بیماری عادی منجر به بستری‌شدن وی در بیمارستان شده و قادر به كار نباشد، محاسبه و پرداخت خواهد شد.
به گزارش اداره‌ كل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق تأمین‌اجتماعی، صفاهانی درباره غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه‌شدگان جانباز یادآور شد: جانبازان انقلاب‌اسلامی كه در زمره بیمه‌شدگان این صندوق هستند درصورتی كه استراحت‌های پزشكی آنان در ارتباط با مجروحیت نامبردگان بوده باشد و مراتب نیاز به استراحت پزشكی آنها توسط كمیسیون و مراجع ذی‌صلاح تأیید شود بدون كسر سه روز اول و به طور كامل (100درصد) از غرامت دستمزد ایام بیماری استفاده خواهند كرد.

10 آبان 1389 14:49
اخبار مرتبط
وضعیت كاركنان شركتی بنیاد شهید تا پایان شهریور ماه جاری مشخص می شود
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟