در نیمه نخست امسال بیش از 17 هزار بیمه ‌شده غرامت دستمزد دریافت كردند

تامین ‌اجتماعی غرب تهران بزرگ اعلام كرد:
در نیمه نخست امسال بیش از 17 هزار بیمه ‌شده غرامت دستمزد دریافت كردند
مدیركل تامین ‌اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: به 17 هزار و 975 نفر از بیمه‌شدگان تحت‌ پوشش تامین ‌اجتماعی غرب تهران بزرگ در نیمه اول سال‌جاری غرامت دستمزد پرداخت شد.
به گزارش سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا صفاهانی افزود: در صورتی كه بیمه ‌شده اصلی بر اثر حوادث ناشی از كار و یا غیرناشی از كار و نیز به سبب بیماری‌های حرفه‌ای تحت درمان قرار گرفته باشد و طبق گواهی پزشك، احتیاج به استراحت مطلق یا بستری‌شدن داشته باشد، می‌تواند از غرامت دستمزد ایام بیماری بهره‌مند شود.
وی ادامه داد: آمارهای موجود از فروردین تا شهریورماه سال جاری نشان می‌دهد كه از میان 17 هزار و 975 سند صادره در حوزه غرامت دستمزد ایام بیماری، 16 هزار و 976 سند مربوط به غرامت دستمزد غیرناشی از كار و 999 سند مربوط به غرامت دستمزد ناشی از كار، در 14 شعبه تحت‌ پوشش تامین‌ اجتماعی غرب تهران بزرگ برای پرداخت هزینه‌های مربوطه صادر شده كه این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
وی تاكید كرد: غرامت دستمزد یكی از حمایت‌های 18‌ گانه‌ای است كه طبق قانون تامین‌ اجتماعی به بیمه ‌شدگانی كه تحت معالجه و یا درمان‌های توانبخشی قرار می‌گیرند و بنا به تشخیص پزشك معالج موقتا قادر به كار نیستند، به شرط عدم اشتغال به كار و عدم دریافت مزد یا حقوق پرداخت می‌شود.
صفاهانی با مهم دانستن نقش كارفرمایان در پیشگیری و كاهش حوادث ناشی از كار، بیان كرد: استانداردسازی و رعایت اصول ایمنی در محیط كار علاوه بر كاهش حوادث ناشی از كار موجب حفظ سلامتی و شادابی نیروی كار و افزایش بهره‌وری خواهد شد.
وی در ارتباط با حفظ و صیانت از نیروی انسانی در محیط كار، تصریح كرد: رعایت دستورالعمل‌هایی كه توسط شورای عالی حفاظت و فنی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی جهت جلوگیری از بیماری‌های حرفه‌ای و تامین بهداشت كار و كارگر و محیط كار تدوین می‌شود، برای كلیه كارفرمایان و كارگران و كارآموزان الزامی است.
وی در ادامه عنوان كرد: عدم رعایت موارد ایمنی نافی مسوولیت كارفرما نیست و چنان چه حادثه از این بابت باشد، صندوق می‌تواند علاوه بر مبالغ پرداختی به بیمه‌شده، سایر هزینه‌ها و خسارات را نیز از كارفرما و یا عامل زیان مطالبه كند.
وی خاطر نشان كرد: غرامت دستمزد ایام بیماری از اولین روزی كه بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری حرفه‌ای و یا بیماری عادی منجر به بستری‌شدن وی در بیمارستان شده و قادر به كار نباشد، محاسبه و پرداخت خواهد شد.
صفاهانی درباره غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه‌شدگان جانباز یادآور شد: جانبازان انقلاب‌اسلامی كه در زمره بیمه‌شدگان این صندوق هستند در صورتی كه استراحت‌های پزشكی آنها در ارتباط با مجروحیت نامبردگان بوده و مراتب نیاز به استراحت پزشكی آنان توسط كمیسیون و مراجع ذی‌صلاح تایید شود بدون كسر سه روز اول و به طور كامل (100درصد) از غرامت دستمزد ایام بیماری استفاده خواهند كرد. 

10 آبان 1389 11:21
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟