انتخابات كانون عالی انجمن‌های صنفی كارفرمایی می‌تواند باطل شود

عضو هیات مدیره كانون عالی كارفرمایان:
انتخابات كانون عالی انجمن‌های صنفی كارفرمایی می‌تواند باطل شود
یك عضو هیات مدیره كانون عالی كارفرمایان با بیان اینكه كانون عالی انجمن‌های صنفی كارفرمایی در انتخابات اخیر خود اصول چهارگانه توافق نامه امضا شده در حضور وزیر كار را رعایت نكرده است، گفت: این انتخابات با رعایت مسائل قانونی نبوده و می‌تواند ابطال شود.
عزیز عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به ماده 131 قانون تشكیل انجمن‌ها و كانون‌های عالی گفت: این ماده تصریح كرده كه كانون عالی كارفرمایی باید از حداقل پنج كانون استانی و كانون‌های سراسری حرفه و صنعت تشكیل شود.
او ادامه داد: براساس توافق نامه‌ امضا شده در چهار بند میان كانون عالی كارفرمایان و كانون عالی انجمن‌های صنفی كارفرمایی، قرار شد پیش از انتخابات اساسنامه اصلاح شود. ضمن اینكه بر این اساس باید در انتخابات كانون‌ها حق رای داشته باشند نه انجمن‌ها، در حالی كه در انتخابات اخیر هیچ یك از این دو مورد رعایت نشد.
او با اشاره به این كه قرار بود یك كانون عالی كارفرمایی فراگیر در انتخابات مجدد تشكیل شود، گفت: این در حالی است كه دراین انتخابات تنها نمایندگان شركت‌های ساختمانی، تاسیسات ساختمان و پمپ بنزین حضورداشته اند و این نمی تواند به معنای تشكیل كانون فراگیر باشد.
عاملی با بیان این كه بنا به ضرورتی در سال 1382 كانون عالی انجمن‌های صنفی كارفرمایی تشكیل شد گفت: این در حالی است كه همان موقع دولت تصریح كرد این كانون فقط یك سال امكان فعالیت دارد و باید برای سال بعد انتخابات فراگیری برگزار شود.
او با بیان این ادعا كه به نظر می رسد ارتباط دبیركل كانون عالی انجمن های صنفی كارفرمایی با برخی مقامات در حوزه بین الملل وزارت كار و امور اجتماعی باعث شده فعالیت این كانون تاكنون ادامه پیدا كند گفت: اگر چه اظهارات ما درباره غیرقانونی بودن این كانون مورد تایید سازمان جهانی كار نیز قرار گرفت اما مشخص نشد برچه اساسی رای نهایی دادگاه مبنی بر انحلال این كانون در نهایت رد و احیای این كانون میسر شد.
عاملی با تاكید بر این كه تنوع اعضا در این كانون از ضروریات است، گفت: به دلیل این كه متن توافق نامه از سوی این كانون رعایت نشد، ما در انتخابات شركت نكرده ایم در حالی كه اخبار رسیده نشان می دهد در جریان برگزاری انتخابات نیز تخلفاتی صورت گرفته است.
او با بیان اینكه شركت انجمن‌ها به طور جداگانه در این انتخابات قانونی نبوده است، گفت: در حالی كه قانون مشخص می‌كرد كانون‌ها تنها امكان شركت در این انتخابات دارند اما انجمن‌ها به طور مجزا در انتخابات رای داده‌اند كه این موضوع می‌تواند ابطال انتخابات را به همراه داشته باشد.
وی در پایان با تاكید بر اینكه این انتخابات قانونی نبوده و ادامه این روند به جز كار شكنی و مخدوش كردن چهره ایران در جامعه كارفرمایی جهان چیزی به دنبال ندارد گفت: آن طور كه شنیده شده وزارت كار تصمیم دارد این انتخابات را ابطال كند كه در این صورت ما تشكر خود را از شخص وزیر كار در این باره اعلام می‌كنیم.

10 آبان 1389 11:14
اخبار مرتبط
انتخابات كانون عالی انجمن‌های صنفی كارفرمایی ایران برگزار شد
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟