راه اندازی سازمان ملی مهارت در حال پیگیری است

راه اندازی سازمان ملی مهارت در حال پیگیری است
وزیر آموزش و پرورش، گفت: تشكیل سازمان ملی مهارت در كمیسیون اداری دولت مصوب شده و روند قانونی آن توسط مجلس در حال پیگیری بوده و كسی هم جلوی تشكیل آن را نگرفته است.  
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، 'حمیدرضا حاجی‌بابایی' عدم تشكیل سازمان ملی مهارت را شایعه دانست و افزود: مجلس در حال پیگیری تشكیل این سازمان است و اگر به صورت قانون آن را اعلام كند، به طور طبیعی قانون اجرا می‌شود و هیچ كس مانعی بر سر راه تشكیل سازمان یادشده به وجود نیاورده است.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص نحوه پذیرش متقاضیان دانشكده‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: بر اساس مصوبه مجلس در سال 1387، 34 هزار و 270 دانشجوی كاردانی پذیرفته شدند و همچنین 850 نفر از فرهنگیان نیز در مقطع كاردانی به كارشناسی مشغول به تحصیل شدند.
حاجی بابایی توضیح داد: در دوره كاردانی نیز امسال 35 هزار دانشجو ثبت كردند كه 26 شهریور ماه آزمون برگزار شده و بعد از اعلام اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان برای آنها كلاس برگزار می‌شود.
وی تصریح كرد:امسال 750 دانشجوی مقطع كارشناسی بیش از سال گذشته توسط دانشگاه شهید رجایی پذیرفته شدند. بنابراین سعی كرده‌ایم قانون را كاملا رعایت كرده و مشكلی از این بابت وجود ندارد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این وزارتخانه از ابتدا با وزارت علوم هماهنگ كرده است كه دانشجویان آموزشكده‌های آموزش و پرورش، تحت‌نظر وزارت علوم باشند، افرادی هم كه در آموزشكده‌های آموزش و پرورش تدریس می‌كنند، به عنوان عضو هیات علمی در وزارت علوم محسوب شوند.
حاجی بابایی تصریح كرد: زمانی كه قانون مربوط به موضوع یادشده مصوبه شد، این تفاهمنامه متوقف شد، البته اعتقاد بر این است كه دانشجویان این دانشكده‌ها زیر نظر وزارت علوم باشند و به آنها مدرك معتبر توسط این وزارتخانه با همین كیفیت داده شود و استادان ما هم زیر نظر وزارت علوم به عنوان عضو هیات علمی فعالیت كنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: این بحث مورد موافقت همه قرار گرفته است و امیدواریم به صورت قانون تصویب شود تا بتوانیم تفكیك مسوولیت‌ها را در وزارتخانه‌ها داشته باشیم.

9 آبان 1389 20:31
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟