اشتغال در پزشكی قانونی جذابیت چندانی ندارد

رییس سازمان پزشكی قانونی كشور:
اشتغال در پزشكی قانونی جذابیت چندانی ندارد
رئیس سازمان پزشكی قانونی در جلسه صبح امروز مسوولان عالی قضایی به ارایه گزارشی از برنامه‌ها و عملكرد این سازمان پرداخت و اعلام كرد: هم اكنون 336 مركز پزشكی قانونی در سراسر كشور فعال است.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره كل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، دكتر احمد شجاعی درخصوص شرایط سخت فعالیت در سازمان پزشكی قانونی گفت: اشتغال در پزشكی قانونی به علت مسئولیت سنگین، نوع كار، عوارض جسمانی، روانی و مشكلات اجتماعی آن جذابیت چندانی ندارد و در تمام دنیا برای جذب كارشناسان خبره و ایجاد انگیزه اشتغال تسهیلات مناسبی در نظر می‌گیرند. امیدواریم در خصوص بودجه و امكانات پزشكی قانونی اقدامات مناسبی صورت گیرد.
رئیس سازمان پزشكی قانونی افزود: سازمان پزشكی قانونی كشور با رویكرد نواندیشی و نوآوری در عرصه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی از تمامی صاحب‌نظران و اندیشمندان دعوت می‌كند تا با هم‌اندیشی و تعامل هرچه بیشتر، زمینه را برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت رسانی به ملت شریف ایران اسلامی فراهم كنند.
وی تأكید كرد: این سازمان در چشم انداز برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه در نظر دارد تا پیشرفته‌ترین و معتبرترین مركز پزشكی قانونی در منطقه باشد و این مهم با بهره‌گیری از نیروهای كارآمد و متخصص با استفاده از تجهیزات پیشرفته، فن‌آوری‌های نوین و انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی محقق خواهد شد.
به گفته وی عزم سازمان پزشكی قانونی كشور در ارایه خدمات با صحت، دقت، سرعت و بر اساس اصول علمی برای نیل به عدالت و تكریم ملت شریف ایران است و مركز تحقیقات این سازمان در حال حاضر بزرگترین و پیشرفته‌ترین مركز پزشكی قانونی در خاورمیانه است.
به گفته شجاعی حذف مراجعه مكرر به دستگاه قضایی در بخش عمده‌ای از خدمات‌رسانی به منظور رفع اطاله دادرسی، جلب همكاری حدود سه هزار نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور برای عضویت و همكاری در كمیسیون‌های پزشكی و مشاوره‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشكی، كاهش میانگین زمان پاسخگویی در حوزه‌های مختلف، تدوین كتاب ارش، دیه اندام، كتاب پژوهشی در ارش و نقص عضو به منظور ایجاد وحدت رویه، مستند و مستدل نمودن تعیین ارش و نقص عضو با حدود 2000 نفر ساعت كار كارشناسی، تدوین مجموعه اركان ضروری گواهی‌ها و نظرات كارشناسی، معاینات بالینی به منظور ایجاد وحدت رویه، تهیه دستورالعمل سقط جنین درمانی و تهیه و اصلاح دستورالعمل كمیسیون‌های تخصصی و دستورالعمل پرونده‌های رسوبی برای تسریع و تسهیل خدمات از جمله بهترین اقدامات پزشكی قانونی در حوزه پزشكی و بالینی بوده است.

9 آبان 1389 17:49
اخبار مرتبط
مسوولان سازمان پزشكی قانونی مطرح كردند:
حفظ و جذب نیرو با حقوق 450 هزار تومان!
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟